מואצות העבודות לקו הרכבת הקלה לבית חולים הדסה עין כרם



הושלמו היציקות של המקטע הראשון בגשר הדסה החדש והסתיימו עבודת השלד של המעבר התת-קרקעי להולכי הרגל

עבודות הרכבת הקלה בהדסה עין כרם. צילום: דוברות העירייה

עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, באמצעות חברת מוריה ותכנית אב לתחבורה ירושלים, ממשיכים לקדם בקצב מואץ את עבודות הארכת קו הרכבת הקיים (הקו האדום), לבית החולים הדסה עין כרם. במסגרת העבודות מוקמת תשתית הרכבת הקלה, שתחבר את הקו האדום אל בית החולים, דרך מתחם הקמפוס האוניברסיטאי, ועד למגדל האשפוז.

בשבוע האחרון, הושלמו היציקות של המקטע הראשון, מתוך ארבעה מקטעים, של גשר הדסה החדש, שעליו תנוע הרכבת הקלה עד לתחנתה הסופית בבית החולים. אורכו הכולל של גשר הדסה החדש הינו כ- 250 מטרים.

במקביל, הסתיימו עבודות השלד של המעבר התת קרקעי להולכי הרגל מתחת לתוואי הרכבת, המחבר בין שני חלקי הקמפוס האוניברסיטאי, העליון והתחתון בתוך בית החולים. 

בנוסף, בקרוב יושלמו עבודות הדיפון והחפירה להכשרת תוואי הרכבת, בצמוד לדרך קלמן יעקב, עד לכניסה לבית החולים, תוך ביצוע עבודות להעתקת תשתיות, הקמת מבני דרך וגשר מעל המעברים התת קרקעיים. 

עבודות הביצוע של הארכת קו הרכבת הקלה להדסה עין כרם אמורות להסתיים בשנת 2021 וכניסת הזכיין לעבודות הנחת המסילות צפויות להתחיל בתחילת 2022, עם הארכתו המלאה של  הקו האדום בצפון ירושלים עד לשכונת נווה יעקב, ובחלק הדרומי עד למגדל האשפוז בהדסה עין כרם. אורכו של הקו הרכבת הקלה יעמוד על 22.5 ק"מ  (כיום אורכו כ-14 ק"מ).

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: : "ירושלים חווה מהפכה תחבורתית חסרת תקדים ברחבי העיר וזאת כחלק בלתי נפרד מפיתוחה העתידי לשנים הבאות. פרויקט הארכת קו הרכבת הקלה לבית החולים הדסה עין כרם הוא חשוב והכרחי וישרת את כלל תושבי ירושלים. הארכת קו הרכבת הקלה מהווה נדבך מרכזי נוסף בפיתוח מערך התחבורה הציבורי בעיר שיוביל לנגישות רבה יותר, ללא עומסי תנועה ולחסכון בזמן תוך שמירה על סביבה נקיה, אוויר נקי יותר ובטיחות".

זהר זולר, מנכ״ל תכנית אב לתחבורה: "ירושלים מתקדמת לקראת סיום עבודות התשתית של הארכת הקו הראשון  ובחירת זכיין חדש להקמת רשת הקווים ירוק ואדום. השלמת  היציקה של הגשר של התחנה הסופית,   בקצה  הדרומי  של הקו האדום,  הינה השלב ההנדסי המשמעותי של עבודות התשתית,  בו אנו  מתקדמים  לקראת השלב  של הנחת המסילות ע״י זכיין החדש  שייבחר בתקופה הקרובה לקו ה- Jnet".

מ"מ מנכ"ל מוריה, אינג' יואל אבן: "אנו מברכים על קצב התקדמות הפרויקט ושמחים להיות חלק בבניית מערך הרכבת הקלה בירושלים ובפיתוחה של העיר. ביצוע העבודות בתוך בית החולים הינו מורכב במיוחד נוכח העובדה שמדובר במתחם אליו מגיעים אלפי אנשים בכל יום. העבודות מבוצעות תוך שמירה על שגרת החיים והקפדה רבה על בטיחותם ונגישותם של באי בית החולים. חברת מוריה מקדמת את הפרויקט תוך עמידה בלוחות הזמנים, בתקציב ובאיכות הביצוע שנקבעו מראש".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה