מהנדסי אינטל מפתחים פתרונות לילדי אלי"ן



לקראת השנה החדשה התכנסו 100 עובדי מאינטל ירושלים להאקתון במרכז אלי"ן ופיתחו פתרונות חדשניים לילדים בעלי מוגבלויות שונות בביה"ח אלי"ן

מדרסים עם סנסורים. צילום: פרטי


100 עובדי אינטל ירושלים, הגעו ליום עבודה וחשיבה בו הם מצאו פתרונות לאתגרים בתחומים שונים עבור ילדי אלין. הפתרונות עסקו במגוון אתגרים שעומדים בפני הילדים והמטפלים כגון: הרחבת מגוון הצעצועים לילדים עם נכויות ושיתוק שונים, השפעה על יכולת תקשורת של ילדים עם 100% שיתוק או חירשים, הנגשה ללמידה ותקשורת, פתרונות למטפלים ומטופלים של בית החולים.

אחת המשימות היתה לייצר קביים שמאפשרות לילדים לשחק במרחב- קביים בעלי לחצן שבאמצעותו ניתן להרים חלקי משחק מהרצפה ולשחק בחברה. משימה נוספת היתה לפתח צעצוע מונגש לילדים מוגבלים בתנועה; משחק מכוניות שמאפשרות לשני אחים או חברים, האחד נכה והשני לא, לשחק ביחד. מכונית אחת מונעת על ידי שלט רגיל והשניה על ידי לחצן בעל סנסורים היודעים לזהות תנועה מאוד עדינה של האצבע.

עוד אתגרים עליהם עובדים באינטל הוא הפיכת הג'ויסטיק של כסא הגלגלים הממונע לשימוש נוסף עבור הילדים כעכבר מחשב, יצירת מדרס עבור הילדים המכילים סנסורים שיכולים למדוד איזונים בדריכה על כף הרגל.

צוות המפתחים של אינטל מנגיש לסמארטפון מערכת שמאפשרת לתקשר באמצעות האישונים; טלפון נייד בעל מצלמת עומק המאפשרת מעקב אחר אישוני הילד, לאחר 3 שניות האישונים מתמקדים בבחירה מסוימת (למשל נשאלת השאלה האם אתה רעב? ומוצגות האפשרויות כן ולא) האופציה מסומנת כאילו הילד ביצע פעולת לחיצה.

דור לוי, שהקים את קהילת המייקרים באינטל שבזמנם החופשי מפתחים פתרונות לילדי אלין אמר: "העובדים של אינטל נרתמים כל השנה למען ילדי אלין ואני שמח שנוצר קשר הדוק שכבר מאפשר לנו להכיר את הילדים ולבנות עבור כל אחד פתרון שתואם את הצרכים שלו. חלק מהפתרונות שלנו דורשים חשיבה ארוכה ותכנות אבל חלקם פשוטים ודורשים למשל הסבה של מוכניות מרוץ לגו'יסטיק שמותאם לכסא הגלגלים שלהם. החוויה והצחוק של הילדים שמצליחים לשחק משחק קלפים להנות מהפרחת בועות סבון, הם התמורה הגדולה ביותר ואני שמחר שאנחנו יכולים להיות חלק ממנה"

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה