מבצע חיסוני הקורונה לילדים



קופת חולים מאוחדת מנגישה את חיסוני הילדים בירושלים. תציב החל ממחר (ב') מרפאה ניידת לחיסוני ילדים בכיכר ספרא

צילום: עודד קרני

קופת חולים מאוחדת מנגישה ומתגברת את חיסוני הקורונה לילדים במחוז ירושלים. החל ממחר ' 29.11.21 ) ועד ליום חמישי הקרוב (2.12.21), תציב מאוחדת מרפאת חיסונים ניידת בכיכר ספרא בעיר, בה יינתנו חיסוני קורונה לילדים בגילאי 5-11, חיסונים לבני 12 ומעלה וכן חיסוני שפעת. החיסונים בכיכר ספרא, יינתנו ללא צורך בקביעת תור מראש, מחר (ב') בין השעות 14:00-20:00 ומיום שלישי (30.11) ועד חמישי (כולל) החל משעות הבוקר בין 10:00-17:00. החיסונים ילוו בפעילות חווייתית לילדים שתתקיים ברחבת הכיכר.  

מבצע חיסוני הקורונה לילדים נפתח בשבוע האחרון בירושלים והסביבה ולמעלה מ- 67,000 ילדים בגילאים 5-11 (שלא חלו בקורונה) במחוז ירושלים, שייכים למאוחדת ומהווים את קהל היעד למבצע חיסוני הילדים הנוכחי. מאוחדת מעמידה לרשות לקוחותיה 24 מתחמי חיסונים לילדים, הפרוסים במערב ובמזרח העיר וכן בירושלים רבתי כדוגמת מעלה אדומים, מבשרת ציון ובית שמש.  

יצוין כי למאוחדת כ-140 אלף ילדים בעלי פוטנציאל התחסנות ברחבי הארץ והחיסונים ניתנים ב-121 מרפאות מאוחדת בפריסה ארצית.

סקר מיוחד שנערך על ידי צוות המחקר של מאוחדת מצא שכמחצית מההורים יחסנו את ילדיהם בגילאי 5-11. בסקר השתתפו 680 הורים לילדים בגילאי 5-11, כולם מבוטחי מאוחדת שנדגמו באופן אקראי. מהסקר עולה ש- 48% מההורים בטוחים או חושבים שיחסנו את ילדיהם, 23% הצהירו שהם בוודאות לא מתכוונים לחסן, 29% מתלבטים או חושבים שלא יחסנו. 60% מההורים ציינו כי מחקרים על בטיחות החיסון ותופעות הלוואי יסייעו להם לקבל החלטה.

עופר משולם, מנהל מחוז ירושלים, קופת חולים מאוחדת :" כקופת החולים הגדולה בירושלים, נערכו בהתאם לחיסוני הילדים בפריסה רחבה במחוז ירושלים ועם הצוותים הרפואיים המקצועיים שלנו, אשר מעניקים לילדי מאוחדת את השירות הטוב ביותר עם יחס אישי וחם. חיסוני הילדים מהווים שלב משמעותי נוסף בהתמודדות מול הקורונה והשפעת ואמצעי חשוב בשמירה על שגרת החיים ללא בידודים וסגרים. אנו משקיעים משאבים ומאמצים רבים על מנת לחסן שיעור גבוה של ילדים ברחבי המחוז ביעילות, במהירות וברגישות רבה, וניידת החיסונים שתוצב בכיכר ספרא בשבוע הקרוב מהווה נדבך נוסף בהנגשת החיסונים עבור הילדים והוריהם. הצוותים הרפואיים של מאוחדת, עומדים לרשות ההורים בכל פנייה ושאלה בנושא ויעניקו להם מענה מקצועי לגבי חיסון ילדיהם".

ד"ר אסף צביון, מומחה לרפואת ילדים במאוחדת, היה מהראשונים לחסן את ביתו דניאל בת ה- 7:  "אחרי שקראתי את הספרות הרפואית, את המחקרים ואת המלצות הועדות המקצועיות בארץ ובעולם, לא היה לי ספק שאהיה מהראשונים לחסן את הבת שלי וכך אני גם ממליץ לכל ההורים שמתייעצים איתי. התחלואה אמנם קלה יחסית בקרב רוב הילדים הצעירים, אבל בהחלט קיימת תחלואה קשה, הן מיידית והן בסיבוכים מסכני חיים, ולא כדאי לזלזל גם בהשלכות לטווח הארוך של המחלה, לרבות תופעות של long covid שמקבלות ביטוי נוירולוגי, קרדיולוגי או נשימתי ומתקיימים באחוזים משמעותיים. החיסון בטוח ויעיל, מגן מהדבקה, ממחלה קשה ומהסיבוכים הנזכרים לעיל, ויכול לא רק לשמור על הילדים שלנו, אלא גם לעצור את ההתפשטות של גל תחלואה נוסף".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה