מבעיות בהנקה ועד דיכאון אחרי לידה: מיזם ליולדות הירושלמיות



לידה בזמן משבר הקורונה? את לא לבד: עיריית ירושלים, באמצעות טיפות החלב, מובילה לאחרונה את תכנית "מה נשמע יולדת" – במסגרתה מתקשרות מנחות מקצועיות לנשים אחרי לידה, דורשות בשלומן, תומכות ומבררות האם נדרשת עזרה

צילום: הדס פרוש, פלאש 90

התכנית 'מה נשמע יולדת' שהקימה עיריית ירושלים באמצעות טיפת חלב, מעניקה תמיכה רגשית, איתור והפניה של נשים לשירותים ותוכניות נוספות, עזרה בנושאי הנקה והדרכה הורית לנשים שילדו בתקופת הקורונה. הרעיון לתוכנית התגבש במהלך הגל הראשון של משבר הקורונה, מתוך חשיבה על שלומה וצרכיה של היולדת הטריה ובני משפחתה, במהלך חודשי הלידה הראשונים, בשעת חירום בכלל ובעת סגר בפרט.

מאז הפעלת התוכנית אותרו מספר נשים עם חשד לדיכאון אחרי לידה. חלק מהנשים אשר שוחחו עם עובדת סוציאלית, אשר מלווה את טיפת החלב, החלו בטיפול בעקבות השיחות. בחודשים מאי-יולי פעלה התוכנית ב-12 שכונות ברחבי העיר ובכל המגזרים, בעברית ובערבית. עד-כה נערכו שיחות עם למעלה מ-700 נשים.

יצוין כי התוכנית זוכה להערכה רבה בקרב היולדות, אשר שמחות לדעת שיש מי שחושב עליהן.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "תוכנית 'מה נשמע יולדת' היא תכנית מיוחדת מאין כמותה המאתרת אמהות אשר השינוי שבא עם הרחבת משפחתן מוביל אותן לאתגר רגשי, ונותנת להן תמיכה ברגע משמעותי ביותר בחייהן. אין כמו הכוח המרפא והעוצמתי הטמון בשיחה קשובה ומכילה, עוטפת ונטולת שיפוטיות".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה