מאות בדיקות קורונה במזרח ירושלים תוך יממה



מתחם "דרייב אין" נוסף נפתח בשכונת ג'בל מוכבר, ומצטרף למתחם נוסף בשיח' ג'ראח

דרייב אין בג'בל מוכבר. צילום: עיריית ירושלים

על רקע התחלואה הגוברת במזרח ירושלים, הוקמו בשבוע האחרון שני מתחמי היבדק וסע "דרייב אין" לבדיקות קורונה במזרח העיר. ב-24 השעות האחרונות בוצעו בשני המתחמים בדיקות למאות תושבים מכלל שכונות מזרח ירושלים. הבדיקות מבוצעות ע"י מד"א בסיוע עיריית ירושלים ופיקוד העורף. מטרת המהלך - לעשות כל מאמץ כדי להגביר את כמות הבדיקות ובכך לסייע בהדברת הקורונה.

המהלך התבצע בעקבות פנייה דחופה שהעביר ראש העיר ירושלים, משה ליאון, למנהלי קופות החולים, במסגרתה הנחה ליאון להפנות את התושבים לבדיקות בצורה קלה וללא עיכובים, וזאת על מנת להגדיל את כמות הנבדקים ולהקטין את היקף התחלואה. בעקבות הלחץ שהפעיל ראש העיר הוחלט על הקמת מתחמי הדרייב אין, ויבוצעו בהם בדיקות לכל דורש ללא כל צורך בהפניה. פתיחת המתחמים מהווה הישג משמעותי עבור העיר ירושלים, בשעה שיותר ויותר מתחמי דרייב אחרים ברחבי הארץ נסגרים.

בעיריית ירושלים מציינים כי ביצוע הבדיקות לפי ההנחיות יאפשר לאבחן יותר חולים, לסייע להם ולדאוג לבודדם מוקדם ככל הניתן, ובסופו של דבר להביא להחלמתם של רבים יותר. יש לציין כי תושבים שאין באפשרותם להגיע למתחמי הבדיקה באופן עצמאי יקבלו סיוע של מד"א ועובדי הפיקוח העירוני של עיריית ירושלים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, ביקר במתחם בג'בל מוכבר, ובחן מקרוב את המתקן ואת תהליך הבדיקות. "אני שמח שהצלחנו לפתוח בזמן שיא שני מרכזי בדיקות לתושבי מזרח ירושלים. ככל שנרבה בבדיקות, נציל חיי אדם", ציין.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "נעשה כל מאמץ לסייע לאנשי הרפואה לבצע את משימתם, לצמצם את ההידבקות בקורונה, ולבסוף להדבירה. אני מבקש מתושבי מזרח העיר לא להתבייש ולבוא להיבדק! אני מברך ומודה לשר הבריאות, יולי אדלשטיין, למנכ"ל המשרד, פרופ' חזי לוי, ולפרופ' רוני גמזו על המאמצים וההקשבה בפתיחת שני המתחמים תוך זמן קצר ולשביעות רצון כולם".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה