ל"ג בעומר: השטחים היעודיים להדלקת מדורות בירושלים



בהתאם לצו של הכבאות, העירייה הכשירה שטחים מיוחדים ברחבי העיר לטובת הקמת המדורות. אגף האכיפה יאכוף ויסיר מדורות שאינן בשטחים המורשים

מדורת ל"ג בעומר (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

קראת ל"ג בעומר שיתקיים היום (חמישי), בעירייה ובמינהלים הקהילתיים נערכים לקראת קיום המדורות המסורתיות, ומכשירים שטחים בכל שכונה להקמתן.

ההכשרה כוללת ניכוש עשבים וצמחייה, תיחום אזורים למדורות והתאמת השטחים לאנשים עם מוגבלות וצרכים מיוחדים, כדי שיוכלו ליטול חלק בחגיגות. כמו כן, יותאם השטח לרכבי כיבוי וחירום שישהו ברחבי העיר, במטרה לתת מענה לכל אירוע. אגף האכיפה יאכוף ויסיר מדורות שאינן בשטחים המורשים. יצוין כי בהתאם לצו של הכבאות יש להדליק מדורות אך ורק בשטחים שהעירייה הכשירה ומפורסמים באתר.

עיריית ירושלים קוראת לתושבים להסתפק במדורות קטנות, להימנע מפגיעה בצמחיה, לשמור על איכות הסביבה, בעלי החיים, ערכי הטבע והגנים ברחבי העיר, וכן לא לשרוף חומרים דליקים כגון: מכלי פלסטיק, סוללות, מכלי תרסיס, חלקי עץ מצופים בפורמייקה וכד'.

העירייה מזכירה לציבור החוגג כי יש לקבוע את מיקום המדורה בשטח נקי מקוצים ועשבים, ובמרחק ביטחון סביר ממבנים ומתקנים. יש לגדר את המדורה באבנים ולהרחיק ממנה חומר דליק. אין  להדליק מדורות בסמוך למתקני חשמל או מתחת לקווי חשמל, בסמוך לבלוני גז, מיכלי סולר, נפט או כל חומר בערה אחר.

אזהרות והמלצות נוספות:

  • הדלקת האש תתבצע אך ורק על-ידי אדם מבוגר שיהיה אחראי וישגיח על הילדים
  • ההדלקה תתבצע באמצעות גפרורים או מצת וניירות. יש להימנע משימוש בחומרים דליקים
  • לנעול נעליים סגורות, ללבוש מכנסיים ארוכים וחולצה מתאימה להגנה על הגוף מפני גיצים וגחלים, וכן מעקיצות זוחלים, הנמשכים אל חום המדורה
  • במקרים בהם אוחזת אש בבגדים, יש לשכב מיד על הקרקע ולהתגלגל מספר פעמים

בסיום החגיגות יש לוודא כיבוי מוחלט של המדורה על ידי שפיכת חול או מים, לאסוף את האשפה ולפנותה לפחי אשפה ומחזור מסודרים.

לציין כי בל"ג בעומר שירותי הכבאות וההצלה יכנסו לכוננות ויתגברו את המשמרות בכוח אדם. לפני הדלקת המדורות יצאו לסיורים מוקדמים עם נציגי הפיקוח העירוני, מחלקת הגננות ונציגי המשטרה בכל השכונות והמקומות בהם ידליקו מדורות. הכבאים ייתנו הנחיות לחוגגים לשם אבטחה ולמניעת סכנות לנפש ורכוש. בכל מקרה של אירוע חריג יש להזעיק את  שרותי הכבאות וההצלה- 102.

לרשימת השכונות והרחובות בהם הוסדרו שטחים להדלקת מדורות-  בלינק https://www.jerusalem.muni.il/he/residents/security/areas-bonfires/

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אחרי שנה לא פשוטה של סגרים וריחוק חברתי, אני שמח שתושבי העיר יוכלו לחגוג את ל"ג בעומר כמיטב המסורת. אני מאחל לכולם חג שמח ובטוח, תיהנו  ממפגשים משפחתיים וחברתיים ובעיקר מ'שבת אחים גם יחד'. אני רוצה לבקש מכל תושבי העיר להקפיד על כללי הבטיחות באזורי המדורות".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה