לראשונה בעיר הבירה: פתיחת בית ספר יסודי 'אנתרופוסופי' ממלכתי דתי בעיר

$(function(){setImageBanner('71c31bf4-1973-4895-ae50-4b35d58f58cd','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

עיריית ירושלים תפתח בשנת הלימודים הקרובה את בית הספר היסודי הממ"ד 'שובך', הדוגל בשיטת הלימוד האנתרופוסופית לתלמידי ותלמידות כיתה א'

צילום: דוברות עיריית ירושלים

עיריית ירושלים באמצעות מנח"י תפתח ב-1.9, את בית הספר האנתרופוסופי הדתי הראשון 'שובך' בשכונת טלביה, רחוב ז'בוטינסקי 33. מדובר במוסד חינוכי רשמי שקיבל הכרה מלאה בעירייה ובמשרד החינוך. בית הספר יהיה על אזורי ויקלוט אליו תלמידים מכל רחבי ירושלים.

בית הספר הוקם בליווי חינוכי של עמותת 'שובך' שמפעילה חמישה גנים במשך 12 שנים בעיר. הגנים הם רב גילאים לגילאי 3-6, והקמת בית הספר היא צמיחה טבעית שגדלה לכיוון של הקמת מוסד חינוכי אנתרופוסופי ראוי והפיכת הגנים לעירוניים עם משרד החינוך והעירייה.

צורית אבן-אש, נבחרה לנהל את בית הספר ובימים אלו מקיימת פגישות עם ההורים המצטרפים לבית הספר. צורית הקימה וניהלה את בית החינוך האנתרופוסופי "מעיינות" ברמת הגולן, ומביאה את ניסיונה בהקמת בית הספר בירושלים.

חינוך אנתרופוסופי נקרא למעשה חינוך 'וולדורף' והוא היישום של האנתרופוסופיה בתחום החינוך. שיטת החינוך שמה את הילד במרכז ומנסה בכל שלב להגיש לו את ה"מזון" החינוכי המתאים ביותר לשלב ההתפתחותי שבו הוא נמצא. בחינוך מסוג זה כל תוכניות הלימודים, המתודות ודרכי הלימוד, הגישה לילד, האווירה הלימודית, סביבת הלימוד וכל שאר האלמנטים של חיי הגן ובית-הספר, מותאמים לשלב ההתפתחותי שבו נמצאים הילדים.

צורית אבן- אש מנהלת בית הספר שובך מוסיפה: "אני עוסקת בחינוך האנתרופוסופי כבר 9 שנים וניהלתי מוסד חינוכי בצפון הארץ. בית ספר 'שובך' הינו המשך של רשת גני 'שובך', ובהם מתחנכים לפי עקרונות החינוך האנתרופוסופי שנקרא גם חינוך 'וולדורף'. בית הספר החדש יפתח בעיר בשילוב לימודי יהדות לציבור הדתי לאומי, בעקבות צורך שעלה מהשטח. ללא ספק התרגשות בעיצומה, מתחילים משהו חדש ויש בעיר בשורה חינוכית חדשה. בימים אלו ההכנות בעיצומן וכולם מתרגשים ומצפים לתחילת שנת הלימודים, ולהתחלה החדשה".

מעיריית ירושלים נמסר: "בעקבות הביקוש לבית ספר אנתרופוסופי לזרם הממ"ד, החליטו בעירייה ובמינהל החינוך, להקים את בית הספר 'שובך'. בית הספר האנתרופוסופי הדתי יעניק מענה להורים הרוצים להעניק לילדיהם את שיטת החינוך 'וולדורף', תוך שילוב ראוי של תכני המסורת היהודית ולימודי יהדות שישתלבו בבית הספר. נמשיך להשקיע, לפתח ולטפח את החינוך הירושלמי על כל רבדיו תוך הענקת מענה מיטבי לכלל הזרמים בירושלים. שתהיה שנת לימודים פורייה, מהנה ומפתחת."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה