לקראת מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים: הבית הפתוח בקמפיין מימון המונים



לקראת מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים שיתקיים ביום חמישי, 3.6, יצא הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות בקמפיין מימון המונים, זאת בעקבות שילוש הפניות וגידול הפעילות. בשונה משנים קודמות, לא תתקיים במת סיום בסופו של המצעד ובמקומה יערך משדר טלוויזיוני מיוחד

מצעד הגאווה בירושלים (ארכיון) | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90, חדשות


הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, המארגן מדי שנה את מצעד הגאווה והסובלנות בעיר, יצא בקמפיין מימון המונים באתר Jgive, זאת בשל עליה של פי שלושה בפניות וגידול בפעילות, לצד נזקים כלכליים שיצרה שנת הקורונה.

כארגון התומך בקהילה הלהט"בית בבירה, מספק הבית הפתוח מערך של שירותים חיוניים שמתמקצעים בצרכים של הקהילה וביניהם: המרפאה הפתוחה המציעה בדיקות למחלות מין, ייעוץ לניהול חיי מין בריאים ובטוחים ושירותי רפואת משפחה קוויר-פרנדלי. בנוסף מציע הבית הפתוח שירות פסיכו-סוציאלי הכולל עו"סים המציעים טיפול ללא עלות ומטפלים נפשיים שמעניקים טיפולים מסובסדים לחברי הקהילה.

קמפיין מימון ההמונים החל בתחילת השבוע וימשך כשבועיים עד למצעד בירושלים שיתקיים ביום חמישי, 3.6. המצעד הירושלמי יפתח את אירועי חודש הגאווה והסובלנות 2021 ברחבי הארץ. האירוע יתחיל בהתכנסות בגן הפעמון בו יתקיים הפנינג גאווה וסובלנות. לאחר מכן יצעדו המשתתפים במסלול שיתחיל מגן הפעמון ויעבור דרך כיכר פריז ורחוב קינג ג'ורג'. לאחריו יעברו דרך הרחובות הלל ומנשה בן ישראל, עד לסיום בגן העצמאות. במהלך המצעד יעברו המשתתפים כמדי שנה במקום הירצחה של שירה בנקי ז"ל במצעד לפני 6 שנים.

מסלול המצעד ולוח זמנים

14:30 – הפנינג גאווה וסובלנות בגן הפעמון

15:30- הזנקה לתחילת המצעד. התוואי של המצעד: גן הפעמון >> כיכר פריז >> רח' קינג' גורג' >> רח' הלל >> רח' מנשה בן ישראל >> גן העצמאות

18:00 – פיזור בגן העצמאות

19:30 – משדר גאווה וסובלנות מיוחד

בניגוד לשנים קודמות, לא תיערך השנה במת סיום בסוף המצעד. במקומה יערך משדר טלוויזיוני מיוחד לפתיחת חודש הגאווה והסובלנות בהפקה של הקהילה הגאה בעיר. המשדר יכלול הופעות מוזיקליות שיהוו טעימה מהתרבות הגאה בעיר ומחוצה לה, ופאנלים בנושאי ליבה בוערים מסדר היום של הקהילה הגאה.

נעם יבין, יו"ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות: "הבית הפתוח בירושלים עומד לצד ועבור חברות וחברי הקהילה בירושלים מעל לשני עשורים, עשינו זאת גם בשנת הקורונה הקשה ונמשיך לעשות זאת עוד שנים רבות. על מנת שנוכל להמשיך להרים את דגל השינוי אני מזמינה אתכן ואתכם לתרום לקמפיין מימון ההמונים שלנו כדי שנוכל להמשיך לגדול ולקיים את הפעילות הענפה ולשרת את הצרכים של הקהילה בירושלים".

אלון שחר, מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות: "הפעילות בבית הפתוח גדלה וצומחת והפניות בשנה האחרונה שלשו את עצמן. כדי שנוכל להמשיך ולספק את השירותים והצרכים של הקהילה בעיר אנו זקוקים לעזרת הציבור". שחר הוסיף כי "בשל מגפת הקורונה, עברו שנתיים מאז המצעד הקודם, מה שמגדיל את החשיבות של ההשתתפות במצעד השנה עוד יותר. אנו קוראות לכלל החברה הישראלית להצטרף אלינו למצעד הגאווה והסובלנות בירושלים ולהתאחד סביב מכנה משותף אחד שקורא לחברה פלורליסטית, סובלנית ושוויונית יותר".

הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות הוא המרכז של הקהילה הלהט"בית בירושלים וסביבתה, המהווה נדבך בלתי-נפרד במרקם החברתי והפלורליסטי של העיר. העמותה הוקמה בשנת 1997 ובמרוצת השנים, ומתוך צורך שעלה בקרב הקהילה, צמחה להיות הארגון הלהט"בי עם היקף השירותים הגדול ביותר בישראל. מעבר להפקת המצעד הירושלמי, הבית הפתוח מתמקד בבניית קהילה, מקדם פרויקטים חינוכיים ושינוי חברתי, ומספק שירותי בריאות ורווחה מגוונים לאלפי בני אדם בכל שנה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה