'לעבור את הגבול': מנקודת מבט של נוער וצעירים בסיכון




מיזם חדש בו עשרות בני נוער בסיכון ימצאו דרך נוספת להתמודדות עם חייהם המורכבים, דרך לבטא את התסכול ואת תחושת השונות במסגרתו יעלו לבמה ויציגו את חייהם בתחומי אומנויות הבמה ובמופעים מיוחדים

עיריית ירושלים יוצאת במיזם יוצא דופן, במסגרתו עשרות בני נוער יעלו לבמה ויציגו את חייהם בתחומי אומנויות הבמה ובמופעים מיוחדים. הם מוצאים דרך נוספת להתמודד עם חייהם המורכבים, דרך לבטא את התסכול, את תחושת השונות ואולי גם מקום לדבר על המחשבות המתרוצצות בראשם. על הבמה הם מוצאים מקום לשחרר ולפרוק ולבטא את התחושות, להביא אותם לבמה ולספר את חייהם בדרך שונה ואחרת – דרך האומנות.

צילום: תמר אליהו מימרן

המרכז לאומניות הבמה של החטיבה לקידום נוער וצעירים בעיריית ירושלים הקים את מיזם "מוזה", שנולד לפני שנתיים במאיץ היזמות החברתית 'מחוץ למסגרת'. המרכז מעניק קורת גג לקבוצות טיפוליות בתחומי אומנויות הבמה השונות, בדגש על הכישורים האומנותיים של בני הנוער, נותן  מקום לביטוי עצמי לצד הכישרונות שלהם.

למרכז מגיעים נערים ונערות בגילאי 18-15 מרחבי העיר ונותנים ביטוי לכישוריהם באמצעות  מוזיקה, שירה, גיטרה, מחול ותיאטרון. את העשייה במרכז מנחים מדריכים מקצועיים ועובדי החטיבה לקידום נוער וצעירים, כך שכל נער ונערה מקבלים ליווי מקצועי וטיפולי-חינוכי דרך הכלי של אומנות הבמה.

במהלך השנה החולפת נושא שנבחר ליצור את האמנות במרכז היה המשפט "לעבור את הגבול", כאשר כל קבוצת נוער נגעה בו מנקודת מבטה. השבוע יעלו שני מופעי הסיום, שמבטאים את העבודה השנתית ותהליך הקבוצתי שכל קבוצה עברה. המופעים יתקיימו בימים שלישי ורביעי כ"ו-כ"ז תמוז,6-7 ביולי 2021.

 

המופע הראשון יתקיים בשעה 19:00 בתיאטרון החאן והמופע השני ביום רביעי 7.7.21 יתקיים במרכז יעלים – עין יעל – רחבת המעיין בשעה 18:30.

 

במהלך השנה האחרונה, שנת הקורונה, קיום הקבוצות היווה אתגר גם בתהליך הטיפולי אותו הם עברו. בני הנוער התחלקו לשתי קבוצות עבודה, ובחנו את נושא הגבולות של כל דמות – מה הם הגבולות שלה, מה חשוב לה, ומה קורה כשהיא מגיעה לקצה גבול היכולת?

 צילום: תמר אליהו מימרן

הם העלו הצגה, שהפכה להיות קומית ומספרת את הסיפור של אוסף הדמויות, המפגש ביניהן וההתמודדות של כל אחת מהן עם הגבולות של עצמה. הקבוצה השנייה הפכה את הנושא למופע להקה – שבחנה את הגבולות בהקשר של היחיד מול הקבוצה. המופע מורכב מקטעי דואטים וסולו, עליו עבדו הנערים והנערות במשך כל השנה עם שירים שבחרו ושמדברים אליהם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה