לכבוד יום ירושלים: "המטריות חוזרת לשמיים"



למעלה מ-1000 המטריות הצבעוניות חוזרת לרחוב יואל משה סלומון. ראש העיר, משה ליאון: "גם בימים אלו אנו ממשיכים לפתח את המרחב הציבורי לטובת בעלי העסקים, תושבי ירושלים, המבקרים והתיירים שיחזרו לטייל ברחובותיה"

תמונת מיצג המטריות ברחוב יואל משה סלומון – קרדיט סינדי אזולאי

רחוב "המטריות" בירושלים, או בשמו המקורי – רח' יואל משה סלומון, הממוקם בשכנות נחלת שבעה במרכז העיר, זכה לעדנה עם הצבת למעלה מ-1000 מטריות צבעוניות במהלך חודשי הקיץ, כל שנה, מאז שנת 2015.

פרויקט רחוב המטריות, במסגרתו מכסים רחוב שלם במטריות צבעוניות, הופיע בשנים האחרונות בעשרות רחובות בעולם: בפורטוגל, תורכיה, סרביה, גרמניה, קמבודיה ועוד.

השנה, לכבוד יום ירושלים ילבש הרחוב מחדש את המטריות ויהפוך את הרחוב ההיסטורי והבוהמייני לאטרקטיבי יותר ואת חווית השוטטות לציבור המטיילים לאינטראקטיבית ומלאת חיים.

את רחובותיה הקסומים של שכונת נחלת שבעה במרכז ירושלים, פוקדים בימי שגרה אלפי תיירים ותושבים, המבקשים לטעום טעם של "נוסטלגיה עירונית" וללכת לאיבוד בין חנויות הבוטיק, המזכרות ובתי הקפה הייחודיים.

רחוב המטריות מושך אליו את התיירים הרבים שמטיילים במרכז ירושלים, וממנף את העסקים במדרחוב יואל משה סלומון ונחלת שבעה כולה.

בעקבות הצבת המטריות, בתי העסק ברחוב דיווחו בשנים קודמות על עלייה משמעותית בפדיונות שעמדה על עשרות אחוזים. העלייה הגבוהה ביותר נרשמה בתחום המסעדנות והמזון, כמו גם בעסקים מתחום העיצוב וכלי הבית.

דווקא בימים אלו, כאשר המשק חוזר בהדרגה לתפקוד, רואה העירייה חשיבות בהפיכת המרחב האורבאני ברחובות מרכז העיר לייחודי, בכדי למשוך את הציבור לחזור, ככל האפשר, לשגרת חיים  ברחובות המסחר, ובמטרה לעזור לבעלי העסקים לצאת מהמשבר הכלכלי אשר נוצר בעקבות הקורונה.

תליית המטריות אשר החלה, תסתיים ביום ירושלים - 21.05.20.

פרויקט המטריות הינו חלק מסדרת מייצבים שמתכננת עריית ירושלים, באמצעות חברת "עדן" – החברה לפיתוח כלכלי בירושלים, בכדי להעצים את חווית השוטטות במרכז העיר ולטפח את המרחב הציבורי עבור המבקרים ובעלי העסקים באזור. 

ראש-העיר ירושלים, משה ליאון: "מרכז העיר הפך לחוויה תיירותית ותרבותית. גם בימים אלו אנו ממשיכים לפתח את המרחב הציבורי לטובת בעלי העסקים, תושבי ירושלים, המבקרים והתיירים שיחזרו לטייל ברחובותיה. הכל במטרה להפוך את החוויה ברחובות אלה לבלתי נשכחת בין פינות החמד והאזורים היפים במרכז העיר".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה