להכשיר את סבתא וסבא לזום



הפרויקט שמיועד לבני הגיל השלישי, שבמסגרתו יתקיימו הדרכות פרטניות ושיעורים במגוון תחומים דיגיטליים לתושביה הוותיקים, המהווים כ-10% מאוכלוסיית העיר. ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אני מברך על הפרויקט המיוחד אשר יסייע לאוכלוסיית הגיל השלישי להישאר מחוברת גם בזמן משבר הקורונה, המאלץ את כולנו לשמור על ריחוק חברתי

שרית חנוכה, אחת האזרחיות הותיקות שלקחה חלק בפרויקט משתפת. צילום: דוברות העירייה

על רקע משבר הקורונה: עיריית ירושלים מובילה פרויקט מיוחד לבני הגיל השלישי, אשר במסגרתו יתקיימו הדרכות פרטניות ושיעורים במגוון תחומים דיגיטליים לתושביה הוותיקים, המהווים כ-10% מאוכלוסיית העיר. מאז החל הפרויקט בשבוע האחרון כ-500 אזרחים ותיקים עברו במרכז ההכשרות הדיגיטלי ולמדו יישומים שונים שיתרמו להקלה על חייהם בתקופת הקורונה והריחוק החברתי.

מטרת הפרויקט היא להגיע מידי חודש לאלפי אזרחים ותיקים, לשפר את איכות חייהם באמצעות פיתוח מיומנויות השימוש בדיגיטל ולהפוך אותם לעצמאים מבחינה דיגיטלית. בפרויקט המיוחד שותפים מטה ישראל דיגיטלית של משרד הדיגיטל הלאומי והמשרד לענייני ירושלים, והוא יפעל באמצעות חברת הסטארט-אפ השוודית TechBuddy .

בין הנושאים שילמדו המשתתפים: רכישות באינטרנט, התחברות לזום ורשתות חברתיות, שימוש ביישומי קופות חולים ובנקים ועוד מגוון יישומים חדשניים באינטרנט. כלל הלימודים יתקיימו באמצעות למידה מרחוק ובהתאם להנחיות, באופן טלפוני ומקוון, ויכללו שיעורים פרטניים ושיעורים קבוצתיים על בסיס תוכן שייבחר על ידי המשתתפים ובהתאם לניסיונם בעולם הדיגיטלי.

יצוין כי הפרויקט המיוחד הוא חלק ממיזם קהילות דיגיטליות של מטה ישראל דיגיטלית, עיריית ירושלים והמשרד לענייני ירושלים, הנועד לצמצם פערים בתחום בקרב שלוש אוכלוסיות: המגזר החרדי, האוכלוסייה הערבית במזרח העיר והתושבים הוותיקים.

שרית חנוכה, אחת האזרחיות הותיקות שלקחה חלק בפרויקט משתפת: "מעצם היותי אזרחית ותיקה (70) המתמודדת עם קשיים בריאותיים וגם קושי של תקופת הקורונה לצד היותי בקבוצת סיכון לא יכולתי במשך תקופה לצאת מהבית, בזכות התכנית המיוחדת של עיריית ירושלים מצאתי את עצמי פותחת פייסבוק ומשתלבת במדיה הדיגיטלית. כיום אני מקיימת קשר דיגיטלי עם הנכדים, חברות מהשכונה, וזה נותן לי פתח עצום לעולם. אני גם מתאמנת דרך הזום. הפעילות מרוממת את הנפש בתקופה קשה כזאת".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אני מברך על הפרויקט המיוחד אשר יסייע לאוכלוסיית הגיל השלישי להישאר מחוברת גם בזמן משבר הקורונה, המאלץ את כולנו לשמור על ריחוק חברתי. נמשיך יחד עם שותפינו להוביל פרויקטים חברתיים לצמצום פערים טכנולוגיים למען כלל אוכלוסיות העיר"

שר ירושלים ומורשת, רפי פרץ: ״אנו נמצאים בתקופת משבר, בה בני הגיל השלישי נזהרים במיוחד ונמצאים בריחוק חברתי עקב וירוס הקורונה. יוזמה מבורכת זו תתרום בהקלה על חייהם ותגרום לתחושת שייכות וקירוב על אף המרחק. יחד מנצחים את הקורונה.״

שר הדיגיטל הלאומי, חה"כ דודי אמסלם: "אני מייחס חשיבות עליונה לפרויקט הלמידה הדיגיטלית בזמן הקורונה ובכלל, מכיוון שלקיחת חלק בפעילויות ובשירותים המוצעים באופן דיגיטלי, רכישת מיומנויות דיגיטליות והמודעות לתועלת של הדיגיטל מאפשרים ומובילים לשיפור באיכות החיים ולמיצוי זכויות ושירתים בצורה מיטבית. לכן החלטתי כשר הדיגיטל הלאומי לקחת את האתגר הזה כמשימה לאומית שתעמוד בראש סדר העדיפות של המשרד, פרויקט הדגל שלנו. כשם שהגענו לירושלים ואנו פועלים בה יחד עם עיריית ירושלים, כך נגיע לכל אדם בכל ישוב ובכל מקום, ללמד ולהכווין, כולל קורסים של אוריינות דיגיטלית, כדי שכולם יחשפו לנפלאות הדיגיטל וישתלבו בשגרת החיים המתבקשת של הקדמה הטכנולוגית, בדגש על הגיל השלישי, האוכלוסייה הערבית והאוכלוסייה החרדית."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה