להדליק נרות ולהכיר את השכנים: הכירו את פרויקט "מדליקים בבניין"



פרויקט "מדליקים בבניין" הפך בשנים האחרונות למסורת בירושלים וכולל הדלקת נרות בחללים המשותפים בבניינים כמו גם חלוקת ערכות לתושבים

האם אנחנו מכירים באמת את השכנים שחיים לצידנו בבניין? עיריית ירושלים מקדמת בימים אלה את מיזם "מדליקים בבניין" ותעודד תושבים לקיום הדלקת נרות קהילתית - והכל בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

פרויקט "מדליקים בבניין" הפך בשנים האחרונות למסורת בירושלים וכולל הדלקת נרות בחללים המשותפים בבניינים כמו גם חלוקת ערכות לתושבים. ערכות אלה כוללות כרטיסי פעילות להורים ולילדים, משחק משותף בין השכנים, ערכת יצירה לקישוט הבניין, סביבונים ומטבעות שוקולד ממותגים, שירון ושלט הזמנה.

צילום: שירה הראל

המטרה בפרויקט המיוחד הזה היא שהשתתפות הדיירים תיצור קשרים חדשים ותחזק את הקשר היומיומי בימים של שגרה בין השכנים. "כשהגיע מועד הדלקת הנרות המשותפת פתאום הפכנו להיות חבורה גדולה", מספר תושב העיר שלקח חלק בפרויקט בשנים הקודמות. "קשישה שגרה מתחתינו, זוג מבוגר מהקומה מעלינו שמסתבר שגר בבניין כבר עשרים שנה, משפחה חרדית מרובת ילדים שעלתה לאחרונה לארץ ואף אחד מאיתנו לא הכיר. הדלקנו נרות, שרנו בלובי המשותף ואחר-כך מי שרצה עלה אלינו הביתה למרק, תה ומשחקים מהערכה. כולם אנשים שאלמלא 'בניין מדליק' היינו ממשיכים להעביר חודשים בלי להכיר. הדלקת הנרות המשותפת הייתה תחנה ראשונה בשלל הזדמנויות להתכנס ולהתחבר, בעקבותיה החלטנו גם לשתול שתילים יחד בט"ו בשבט, להעניק משלוחי מנות בין שכנים ועוד".

בעירייה מדגישים כי השנה הפרויקט יתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות, תוך שמירה על מרחק של שני מטר ועטיית מסכות ומוסיפים כי את ערכות "מדליקים בבניין" ניתן להשיג באמצעות המינהלים הקהילתיים. המיזם מקודם באמצעות רשות הצעירים, פרויקט שכונה צעירה בירושלים, החברה למתנ"סים, "גווני ירושלים" ו"רשות הרבים".

צילום: שירה הראל

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אני מברך על המיזם המיוחד, בייחוד בימים אלה של קורונה. מדובר בחגיגה קהילתית שתיצור חיבורים מיוחדים בין תושבי העיר, כפי שנאמר 'כוחנו באחדותנו'. אני מזמין את דיירי הבניינים לקחת חלק במיזם לצד שמירה על הנחיות משרד הבריאות".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה