לאחר עשרות שנים: פינוי בנוי במתחם כיכר דניה



קבוצת יסודות שיתוף מקדמת בכיכר דניה פרויקט 'פינוי - בינוי' הכולל הקמת 108 דירות חדשות במקומן של 30 יחידות דיור ישנות, וכן שטחי מסחר ומשרדים בשטח כולל של כ-15,000 מ"ר

פרויקט פינוי בנוי במתחם כיכר דניה בבית הכרם. קרדיט: ארי כהן אדריכלים ומתכנני ערים

מתחם כיכר דניה, הממוקם בליבה של שכונת בית הכרם בירושלים והמהווה את אחד מסמליה המובהקים של השכונה הוותיקה, צפוי לשנות את פניו ללא היכר, לאחר עשרות שנים, וזאת עם קידומו של פרויקט 'פינוי-בינוי' במתחם, פרויקט שישלב בין בנייני מגורים חדשים לשימושים מסחריים וציבוריים.

הפרויקט בכיכר דניה מקודם על ידי קבוצת יסודות שיתוף, והקבוצה שביצעה את פרויקט ההתחדשות העירונית הראשון בבית כרם לפני למעלה מעשור.  

כיכר דניה, המציינת השנה 60 שנה להקמתה, הינה מרכז הפעילות,המסחר והתחבורה הראשי של בית הכרם ואחד מהמתחמים המוכרים והוותיקים ביותר בירושלים. הכיכר, שנקראה על שם דניה (דנמרק) כאות הוקרה לעם הדני על הצלת יהודי דנמרק בשואה, נחנכה בשנת 1962 על ידי ראש הממשלה דאז דוד בן גוריון, וראש ממשלת דנמרק ויגו קמפמן.

במסגרת הפרויקט, הממוקם ברחוב שדרות הרצל (98-100), על ציר הרכבת הקלה, ייהרסו 30 דירות ישנות ושטחי מסחר קיימים ובמקומם ייבנו שני בניינים חדשים, הכוללים כ-108 דירות חדשות, שטחי מסחר ומשרדים בשטח כולל של כ-15,000 מ"ר. בנוסף ייבנה חניון תת קרקעי וישודרג משמעותית מבנה קופת חולים כללית, הנמצא במתחם, לרווחת תושבי השכונה ובאי המתחם.

לפרויקט, שתוכנן על ידי משרד האדריכלים ארי כהן אדריכלים ומתכנני ערים, מיקום אסטרטגי ומרכזי במיוחד ונגישות תחבורתית גבוהה מאוד עם הסמיכות הרבה לרכבת הקלה, וכן לעורקי תחבורה מרכזיים בעיר.    

יצוין, כי הפרויקט נמצא בשלב מתקדם של תכנון ולאחרונה השלימה קבוצת יסודות שיתוף קרוב ל-100% מהחתימות הנדרשות של בעלי הדירות והמסחר במתחם.  

יסודות שיתוף, הינה קבוצה יזמית מובילה, שצמחה בירושלים, ומתמחה בייזום, תכנון, קידום וביצוע פרויקטים של התחדשות עירונית על מגוון סוגיה. לקבוצה, המציינת עשור של פעילות בתחום ההתחדשות בעיר, מעל 40 פרויקטים של התחדשות עירונית ברחבי ירושלים.

רפי סילבר, מנכ״ל חטיבת התחדשות של קבוצת יסודות שיתוף ציין כי גורם חשוב בהצלחת הפרויקט הם הדיירים וחברי הנציגות המסיעים לקידום הפרויקט באופן שוטף. "קידומו של הפרויקט במתחם כיכר דניה מהווה בשורה אמיתית לעיר ירושלים ככלל ולשכונת בית הכרם בפרט. מדובר בפרויקט הנמצא בפריים לוקשייןבבית הכרם על ציר הרכבת הקלה, שישלב בין חדשנות וקידמה לצד שמירה על האותנטיות והייחודיות של כיכר דניה, המסמלת בעיני ירושלמים רבים מקום עם הרבה נוסטלגיה וזיכרונות. קבוצת יסודות שיתוף ממשיכה בפעילותה הענפה בתחום 'פינוי-בינוי' ברחבי ירושלים כחלק מפיתוחה של העיר וחידושה".  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה