לאחר מחאת התושבים: התיירים הקוריאנים לא יועברו למתקן בהר גילה



למרות דחיית העתירה ובשל התנגדות התושבים. התיירים מקוריאה ששוהים בישראל הועברו למתקן בידוד בנתב"ג ולא יוכנסו לבידוד במדרשה בישוב הר גילה. ההחלטה- זאת לאחר התייעצויות עם המל"ל ובכירים במשרד הבריאות

תושבי הישוב הר גילה מוחים

משרד הביטחון ומשרד הבריאות החליטו לבטל את הגעתם של 200 תיירים דרום קוריאנים לבידוד ביישוב הר גילה. זאת למרות שעתירת התושבים לבית המשפט נדחתה.

צוות החירום היישובי עדכן את התושבים: "אנו שמחים לעדכן כי, בנקודה זאת, ובהתבסס על הודעת שר הבטחון, מאבקנו נשא פרי והוחלט שלא להביא את התיירים הקוראנים אל המדרשה. נשב ללמוד בצורה מסודרת את הלקחים השונים במטרה לפעול טוב יותר באירועים עתידיי שהרי מכל אירוע משבר וחרום ניתן ללמוד ולהתעצם!".

ממועצת גוש עציון נמסר: "מתקן המדרשה בהר גילה אינו מתאים לפינוי הדרום קוריאנים ועל כן הם לא יגיעו ליישוב הר גילה. התשתית במקום אינן מתאימות לקליטתם".

כאמור, בג"ץ דחה מוקדם יותר היום את העתירה נגד שיכון התיירים מקוריאה הדרומית במתקן צבאי ביישוב הר גילה. בעתירה נטען כי קיים חשש מהותי להידבקות התושבים. "חלק מן התושבים עומד להתפנות מן הישוב מידית בשל הפעולה. עצם קיומו של החשש פוגע קשות באיכות החיים של חברי העותרת כולם", נכתב.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה