לאחר חודשים בבית: 51,791 תיכוניסטים חוזרים הבוקר לבתי הספר בירושלים



תלמידי כיתות י׳־י״ב שבו הבוקר (א') למוסדות הלימוד על פי המתווה שאושר בקבינט הקורונה: לפחות יומיים בשבוע, בקבוצות של חצאי כיתות, עד 20 תלמידים לכל היותר. ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "לאחר חודשים רבים שמערכת החינוך לא עבדה אני שמח בשמחת התלמידים, ההורים ואנשי החינוך על החזרה לשגרת לימודים"

צילום: פלאש 90

51,791 תלמידי כיתות י'-י"ב חזרו הבוקר (ראשון) ללימודים פיזיים בבתי הספר, על פי המתווה שאושר בקבינט הקורונה. 

על-מנת להבטיח את שלומם ובריאותם של התלמידים וצוותי החינוך, מינהל החינוך בעיריית ירושלים ימשיך בהפעלת חמ״ל הקורונה שנפתח עם פתיחת שנת הלימודים, תוך שיתוף פעולה עם מרכז השליטה (משל"ט) החדש של משרד החינוך לניטור שוטף של התחלואה וצמצומה.

עוד יצוין כי שבוע לאחר מכן - ביום א' (06/12) צפויים להצטרף אליהם 50,313 תלמידי חטיבות הבינויים בכיתות ז'-ט'.

מידע אודות מתווה החזרה ללימודים:

* כיתות י'-י"ב ילמדו בחצאי קבוצות של 20 תלמידים לכל היותר, לפחות יומיים בשבוע.

* כיתות ז'-ט' שעתידים לחזור ללימודים ב-06/12 - ילמדו בחצאי קבוצות של 20 תלמידים לכל היותר, לפחות יומיים בשבוע.

* פעילות בשטח פתוח - ניתן יהיה לקיים פעילויות חינוכיות בשטח פתוח, והן תתקיימנה בכפוף לתקנות, לפיהן קבוצה תכלול 19 תלמידים לכל היותר. כל קבוצה תוכל לפגוש עד 4 מורים.

* טיולים חד יומיים - יוכלו להתקיים עם מדריך, חובש ומאבטח.

* מעבר של תלמיד יהיה בין 2 קבוצות לכל היותר (כולל כיתה אורגנית/מגמות/הקבצות).

* מורה יוכל לעבור ב- 4 קבוצות לכל היותר.

* מורה לחינוך גופני יוכל ללמד יותר מ-4 קבוצות קבועות של תלמידים, ובלבד שהשיעורים מתקיימים במרחב הפתוח, או באולם ספורט, כאשר בכל עת הוא עוטה מסכה ונשמר מרחק של שני מטרים לפחות בינו לבין התלמידים.

* מורה לשל''ח יוכל ללמד יותר מ-4 קבוצות קבועות של תלמידים, ובלבד שהשיעורים מתקיימים במרחב הפתוח ושבכל עת הוא עוטה מסכה ונשמר מרחק של שני מטרים לפחות בינו לבין התלמידים.

* איש צוות של חווה חקלאית יוכל ללמד יותר מ-4 קבוצות קבועות של תלמידים, ובלבד שהשיעורים מתקיימים במרחב הפתוח ושבכל עת הוא עוטה מסכה ונשמר מרחק של שני מטרים לפחות בינו לבין התלמידים.

* מערכת החינוך תפעל תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות בדגש על עטיית מסכות, הקפדה על היגיינה אישית, אוורור כיתות, שמירת מרחק ככל האפשר בהפסקות, בזמן השיעורים, בחדרי המורים, במרחבי הפעילות המשותפים במוסד החינוכי ובפעילויות חוץ.

* הסעות - תפעלנה ללא שינוי, כפוף לנוהל הסעות לתלמידים בתקופת קורונה.

במקביל פורסם נוהל ולפיו במקרה של תחלואה מתפרצת בבית ספר או יישוב מסוים, לרשות המורים והתלמידים (באמצעות ההורים), תעמוד האפשרות לקיים בדיקת קורונה. מינהל החינוך בעיריית ירושלים, בשיתוף משרד החינוך, ימשיך לפעול להידוק הבקרה אחר התחלואה על-מנת להמשיך ולהבטיח  רצף לימודים.

 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "לאחר חודשים רבים שמערכת החינוך לא עבדה אני שמח בשמחת התלמידים, ההורים ואנשי החינוך על החזרה לשגרת לימודים. בהשקפה הירושלמית החינוך הוא מעל הכל ועלינו לעשות כל מאמץ אפשרי בשביל לשמור על מערכת החינוך פתוחה. נערכנו לרגע הזה ואנו מוכנים לפתיחת המערכת ולחזרתם של כל תלמידי העיר לספסל הלימודים. אני מאחל לכל התלמידים חזרה נעימה ומעשירה. אתם תלמדו, אנחנו נעשה את כל השאר".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה