כת חרדית נחשפה בירושלים: עשרות נשים וקטינים הוחזקו בתנאי עבדות



בתום חקירה סמויה, פשטו כוחות משטרה על מתחם מגורים במרכז ירושלים, בו התנהלה עפ"י החשד כת ובה 50 נשים וקטינים תחת תנאי עבדות ועושק. החשוד בן 60 ועוד 9 נשים נעצרו

המשטרה פשטה הבוקר (שני) על מדרשה בשכונת גאולה בירושלים, בחשד שפועלת בה כת, ועצרה גבר כבן 60 ותשע נשים נוספות שהתגוררו במקום. 


החקירה החלה בדיווחים שהגיעו לידי יחידת ההונאה ופשיעה כלכלית של מחוז ירושלים, מהם עלה חשד לקיומה קהילה הפועלת במעטה של סמינר נשים שחיות יחד עם ילדיהם בדוחק וצפיפות במתחמי המגורים, כשבראש הסמינר עומד אדם שעפ"י החשד מבצע עבירות שונות כלפיהן וכלפי ילדיהן, וזאת במשך שנים ארוכות.

צילום: דוברות המשטרה

עם התקדמות החקירה שלוותה ע"י הפרקליטות (אזרחית), אספו חוקרי המשטרה לאורך החודשיים האחרונים עדויות וראיות שהצביעו על החשוד המרכזי , תושב ירושלים,  כמי שעומד בראשה של הקהילה, ועפ"י החשד שולט באופן אבסולוטי בחייהן של כ – 50 הנשים, המתגוררות במתחם ונתונות למרותו עד לכדי בידודן מהחברה ומבני משפחותיהן, ובנוסף עלה כי הילדים עד גיל 5, מוחזקים מדי יום במתחם בבידוד מוחלט. 

צילום: דוברות המשטרה
עוד עלה, כי כלפי אותן נשים, נוקט החשוד עפ"י החשד בדרכי ענישה שונות, וכי הן עובדות במקצועות שונים שאושרו ע"י החשוד, כשחלק משכרן מועבר ישירות לידיו, אותו משלשל לכיסו הפרטי.
לפני זמן קצר, כאמור עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטו כוחות המשטרה בהם לוחמי מג"ב בשיתוף המרכז הישראלי לנפגעי כתות, גורמי הרווחה, כב"ה, מנהל הגז, מחלקת ההנדסה של עיריית ירושלים ומשרד החינוך, על המתחם בשכונת הבוכרים, ועצרו את החשוד המרכזי וכן 8 נשים נוספות שעפ"י החשד פעלו יחד עמו.

צילום: דוברות המשטרה
בשלב זה, מתמקדים מאמצי המשטרה יחד עם הגופים הנוספים במתן מענה ראשוני לטיפול בקטינים וכן בבדיקת מתחם המגורים.
כלל החשודים שנעצרו, הובאו לחקירה בחשד לעבירות עושק והחזקה בתנאי עבדות, שבסיומה יובאו מי מהם בפני בית משפט השלום לדיון בעניינם.

מנהלת מחוז ירושלים במשרד העבודה והרווחה, אורלי אוסטרמן: מברכת על שיתוף הפעולה בין כל הגורמים שנטלו חלק בהפסקת הסבל של הנשים והילדים. מחוז ירושלים שם במרכז סדר היום את מיגור תופעת הקבוצות הפוגעניות הקיימות ולדאוג לרווחתם של נפגעות ונפגעים שמתקשים להגן על עצמם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה