כתב אישום נגד מטפלת במשפחתון מגילה בגין גרימת מוות ברשלנות



הוגש כתב אישום מטפלת נגד מטפלת במשפחתון בגילה הנאשמת בגרימת מוות ברשלנות. המטפלת טלטלה פעוט בן 4 חודשים לאחר שאיבד הכרה וגרמה לנזק מוחי בלתי הפיך

אילוסטרציה: פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי)  הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד מטפלת במשפחתון בגין גרימת מוות ברשלנות וקבלת דבר במרמה.

 

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ג'ניה קליימן מפרקליטות מחוז ירושלים, ביום 28.12.15 בשעות הבוקר הביא האב את בנו התינוק בן 4 חודשים למשפחתון, אשר הנאשמת ניהלה בביתה בירושלים. בהמשך התקשרה הנאשמת להוריו וציינה בפניהם כי הוא "אינו שקט" וביקשה לאספו מהמשפחתון. אביו של התינוק אסף אותו ולקחו לבדיקה רפואית אצל רופאת הילדים, אשר לא אבחנה כל מחלה ואישרה להחזירו למשפחתון. התינוק הוחזר למשפחתון, בעודו ישן, והועבר ללול, שם המשיך לישון. לאחר זמן מה התעורר ובכה. הנאשמת הניחה את התינוק במושב המיועד לתינוקות בסלון המשפחתון, והלכה למטבח להכין עבורו בקבוק. בשלב מסוים, מסיבה שאינה ידועה, הפסיק התינוק לבכות ואיבד את הכרתו, ובשלב זה חזרה הנאשמת לסלון והבחינה בו כשהוא מחוסר הכרה. הנאשמת הרימה אותו והחלה לטלטל אותו ולקרוא בשמו, תוך שראשו שמוט ונהדף קדימה ואחורה, במטרה להעירו.

כתוצאה מהטלטול, נגרם לתינוק דימום מוחי נרחב ודימום ברשתית. כמו כן שטפה הנאשמת את פניו של התינוק במים וניסתה להנשימו באמצעות סתימת אפו ונשיפה בפיו. משלא צלח הדבר, התקשרה הנאשמת למגן דוד אדום, והחלה לבצע במנוח החייאה בחצר המשפחתון, בהתאם להנחיות שנמסרו בטלפון על ידי הצוות הרפואי, אשר היה באותה עת בדרכו למקום. כתוצאה ממעשיה של הנאשמת, הידרדר מצבו של המנוח, וביום 7.1.16 נקבע מותו.

הנאשמת למדה את לימודי המקצוע במוסד מוכר בבני ברק וכתנאי לקבלת תעודת גמר, נדרשה להשתתף בקורס עזרה ראשונה והחייאה. מפאת בעיות מרחק והגעה ללימודים  סיכמו הנאשמת ומדריכת הקורס כי הנאשמת תזכה לציון עובר בקורס, מבלי להשתתף בו על סמך סיכום זה קיבלה הנאשמת תעודת גמר המסמיכה אותה לטפל בפעוטות והפעילה מסגרת לטיפול בפעוטות ללא שהיה לה את הידע והמיומנות הנדרשים לכך.

על פי כתב האישום, רשלנותה של המטפלת התבטאה בין היתר בכך שטלטלה את התינוק לאחר שאיבד הכרה וגרמה לו נזק שהביא למותו, פעלה בחוסר זהירות והפעילה משפחתון ללא שהיה לה את הידע והמיומנות הנדרשים לכך.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה