כתב אישום יוגש היום נגד המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בנווה יעקב



בתום חקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, היום צפוי כתב אישום נגד המחבל שביצע את פיגוע הדקירה לפני כשבוע וחצי בשכונת נווה יעקב בירושלים. המחבל נעצר ע״י שוטרי יס״מ ירושלים בסיוע כוחות משטרה נוספים, לאחר שדקר אדם ברחוב ופצע אותו. המשטרה השלימה גם את חקירת חברו של המחבל (בן גילו) וגיבשה תשתית ראייתית לכך שידע על כוונותיו של המחבל, ולא דיווח על כך

צילום: דוברות המשטרה

לפני כשבוע וחצי, בתאריך 6.3.24 בסביבות השעה 14:10, מחבל תושב כפר עקב בצפון ירושלים בן 13.5, דקר אדם בשנות ה-60 לחייו בתחנת האוטובוס בשכונת נווה יעקב שבצפון העיר ירושלים. האדם שנדקר נפצע באורח קל-בינוני, ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

מיד עם קבלת הדיווח אודות הפיגוע, הוזעקו למקום כוחות משטרה רבים של מחוז ירושלים, וביניהם גם צוותי יחידת האופנועים ביס"מ ירושלים. במהלך הסריקות שביצעו כוחות המשטרה אחר המחבל שנמלט מהזירה, בהכוונה וסיוע תצפיני משל״ט מחוז ירושלים, הבחין צוות היס"מ בחשוד העונה לתיאור שנמסר לכוחות בציר המוביל למעבר קלנדיה. שוטרי היס״מ ביצעו מיד את מעצרו יחד עם בלשי תחנת שפט ואימתו את זהותו.
במקביל בוצעו פעולות חקירה ע״י המשטרה בזירת הפיגוע, ונתפסה הסכין עמה ביצע המחבל את הפיגוע.

לאחר שהשוטרים השלימו את מעצרו של המחבל, בן 13.5 תושב כפר עקב, הוא הועבר לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים.
לאחר פעולות חקירה ראשוניות, כשעתיים לאחר הפיגוע עצרו בלשי ימ״ר ירושלים חשוד נוסף, בן גילו של המחבל תושב כפר עקב, ונבדקה מידת מעורבותו וידיעתו ביחס לפיגוע הדקירה.

לאחר הפיגוע, ממ"ז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן שהגיע לזירה וקיים הערכת מצב, שיבח את פעילותם המהירה של השוטרים ואמר: ״האתגר של פח"ע כשהחשוד לא נתפס בזירה- זה אתגר גדול. הפעילות שלכם, הזמינות והחתירה למגע, הייתה מאוד משמעותית והובילה לתפיסתו המהירה. יישר כוח״.

מחקירת הפיגוע והמחבל ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, עולה כי המחבל ביצע את הפיגוע לבדו, אולם שיתף בימים שקדמו לפיגוע את חברו ואף הציע לו לבצע עמו את הפיגוע. בחקירת המחבל, חוקרי המשטרה חשפו כי המניע שלו לפיגוע היה המצב בעזה והסתה לטרור שאליה נחשף לאחרונה ברשתות החברתיות. את הפיגוע ביצע באמצעות סכין, כשדקר את הקורבן בסמוך לתחנת אוטובוס מאחוריו בפלג גופו העליון, ומיד לאחר מכן נמלט מהמקום עד שנעצר ע״י השוטרים כאמור.

מחקירת חברו של המחבל שנעצר אף הוא, עולה כי אמנם לא לקח חלק בפיגוע, אך ידע על כוונותיו של חברו המחבל לבצע פיגוע ולא דיווח על כך כנדרש, ובכך לא מנע את ביצועו.

במהלך החקירה, חוקרי היחידה המרכזית במחוז ירושלים גיבשו תשתית ראייתית נגד המחבל שביצע מעשה טרור וניסה לרצוח. מעצרו הוארך בבימ״ש מעת לעת, ובימים האחרונים הוגשו נגדו הצהרת תובע עם סיום החקירה במשטרה. היום צפויה פרקליטות מחוז ירושלים להגיש נגדו כתב אישום.
גם חקירת חברו של המחבל הושלמה במשטרה, לאחר שידע על כוונותיו, לא דיווח עליהן ולא מנע את הפיגוע. בהתאם התיק בעניינו הועבר לפרקליטות לצורך הגשת כתב אישום גם נגדו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה