כישלון חרוץ בגיור הממלכתי שנמצא בהתדרדרות - רק רבע מסיימים את התהליך



 לא קל להפוך ליהודי: מנתונים של אגף הגיור הממשלתי עולה כי שלושה מכל ארבעה המבקשים להתגייר בישראל אינם מסיימים את התהליך. מסתבר כי בחמש השנים האחרונות אחוז המתגיירים  ירד בחצי וזאת למרות  שתקציב הגיור גדל.
האזהרה  - "ישראל נמצאת על סף משבר הנוגע ביסודותיה כמדינה יהודית"

יהודי

מספר חסרי הדת בישראל חצה את ה-400 אלף, וגיורם הוגדר כמשימה לאומית.

בשנה שעברה נוספו 12 מיליון ש"ח לתקציב הגיור הממלכתי, והוא עמד על כ-54.5 מיליון. אם מחלקים את הסכום במספר המתגיירים שסיימו את המסלול, נמצא כי בכל אחד מהם מושקעים כ-21 אלף ש"ח

אך בפועל, נתונים שמפרסם אגף הגיור במשרד ראש הממשלה חושפים את הכשלון שלהם - שלושה מכל ארבעה אנשים המבקשים להתגייר בישראל אינם מצליחים לסיים את התהליך בשאיפתם להיות יהודיים ונושרים במהלך המסלול.

הנתון המפתיע הוא שלמרות רצונם, רק רבע מאלה שפנו ללימודים באולפני גיור בשלוש השנים האחרונות שרדו את התהליך כולו, וזכו להיות יהודיים

עוד עולה מסתבר כי שיעור הנשים השורדות את המסלול ומשלימות את הגיור גדול בערך פי-שניים משיעור הגברים שמחזיקים מעמד. הסיבה לכך, ככל הנראה, היא העובדה שעבורן מדובר בצעד משמעותי יותר, שכן מבחינת ההלכה הדבר מבטיח שגם ילדיהן יוכרו כיהודים.

רוב המבקשים להתגייר, ששורשיהם במדינות חבר העמים, הם נטמעו בחברה, נושאים שמות ישראלים, דוברים עברית כשפת אם, משרתים בצה"ל ומכירים בני זוג יהודים.

מדובר ב"פצצת התבוללות מתקתקת" וראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, הכריז על גיורם כמשימה לאומית – אך קצב ההתקדמות איטי מאוד, ומספרם של חסרי הדת נמצא בעלייה מתמדת.

נתון מעודד:

הנתונים המעודדים שמוסרים מאגף הגיור הם בקיצור פרק הזמן של הליך הגיור –

בשנת 2016,-מממוצע של שנה שלמה בין פתיחת התיק בבית הדין, עד לקבלת תעודת ההמרה.

בשנת -2018. ממוצע זמן ההמתנה התקצר לחצי שנה בלבד.

מדינת ישראל נמצאת על סף משבר שנוגע ביסודותיה כמדינה יהודית:

יו"ר ארגון "עתים" (עמותה המנהלת מאבק לשקיפות בשירותי הדת), הרב שאול פרבר, שדרש את הנתונים והביא לפרסומם, אמר:
"מדינת ישראל נמצאת על סף משבר שנוגע ביסודותיה כמדינה יהודית. עד מתי סוגיית הגיור תמשיך להיות מטבע במשא ומתן פוליטי, מבלי לתת לה מענה אמיתי? הגיע הזמן שהנושא יעמוד בראש סדר היום הציבורי, ויטופל במסגרת הרכבת הממשלה הבאה. דווקא לקראת חג השבועות אנו נחשפים לנתונים מטרידים אלה. חובתנו הציונית היא לתת פתרון למאות-אלפי האנשים שהגיעו לכאן מכוח חוק השבות אך אינם יהודים על פי ההלכה, אשר מבקשים לבוא בשערי העם היהודי".

הצעה לפיתרון למשבר הגיור:
היועץ המשפטי של רשת בתי הדין הפרטיים "גיור כהלכה", עו"ד אלעד קפלן: "יש פיתרון למשבר הגיור. הגיורים אצלנו נעשים על פי ההלכה תוך הקפדה על קלה כבחמורה, ונותנים מענה לציבור רחב. גיורים שנעשו בבית הדין הוכרו על ידי בית המשפט לשם רישום המתגיירים כיהודים במרשם האוכלוסין, אך מדינת ישראל והרבנות הראשית עדיין אינן נותנות תמיכה וסיוע לפעילות בית הדין. הגיע הזמן להסדיר את הנושא, ולהעניק תמיכה שוויונית לכלל העוסקים במלאכת הגיור".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה