כוחות הביטחון חשפו וסיכלו פיגוע ירי ומטען שתכננו שני מחבלים



כוונותיהם נחשפו בחקירה לאחר שיצרו קשר עם פעיל חמאס בעזה וביקשו מימון למעשה הטרור תוך הזדהות כחוליית טרור מאורגנת. המשטרה ושב"כ חשפו את כוונותיהם, ועצרו אותם עם לוחמי יחידת המסתערבים של מג״ב ירושלים בטרם הוציאו לפועל את הפיגועים. היום יוגש נגדם כתב אישום ע״י הפרקליטות. צפו בתיעוד ממעצר אחד המחבלים ע״י הלוחמים

צילום: דוברות המשטרה

בתחילת החודש, החלה חקירה בשב"כ וביחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים, בחשד למגע עם סוכן זר וקשירת קשר למעשה טרור.

בהכוונת שב"כ, בתאריך 6.2.24 עצרו בלשי ימ"ר מחוז ירושלים ולוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב ירושלים מחבל, תושב ישראל בן 17 המתגורר במ.פ שועפאט. במקביל בסיוע כוח צה״ל, נעצר באיו״ש קרוב משפחתו - פלסטיני תושב שכם בן 29.
החשודים נחקרו, ומעצרם הוארך בבימ"ש מעת לעת.

מהחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים ובשב"כ, עולה כי שני המחבלים יצרו קשר ביוזמתם בשנה שעברה בטרם החלה המלחמה עם פעיל חמאס בעזה.
עפ״י החשד המחבל הקטין רצה לייצר חומר נפץ במטרה לבצע פיגוע טרור במתווה של מטען, חיפש באינטרנט על אופן ההכנה של המטען ולצורך כך ניהל שיחות בטלגרם מול אותו פעיל חמאס עזתי על כך.

אותו המחבל שיתף בתוכניתו גם את בן דודתו הפלסטיני וביקש ממנו לנהל את המשא והמתן מול פעיל בחמאס מעזה עמו יצר קשר, תוך הזדהות כחוליית טרור מאורגנת שרוצה להוציא פיגועים נגד ישראלים.

מהחקירה בימ״ר ירושלים ובשב״כ עולה כי המחבל הפלסטיני נעתר לבקשתו של הקטין וקיבל את הצעתו, לקח על עצמו את ניהול המשא והמתן אל מול הגורמים העוינים בעזה, ויחד עם החשוד הם ניסו לארגן נשקים ומימון כספי לטובת מימוש פיגוע ירי ומטען נגד מטרות ישראליות. לאחר פרוץ המלחמה נותק הקשר שלהם עם פעיל החמאס בעזה.
   
עם סיום החקירה בשב"כ ובימ"ר ירושלים, התגבשה תשתית ראייתית נגד שני המחבלים והוגשה נגדם בראשית השבוע הצהרת תובע. מעצרם הוארך עד להיום (29.2), לצורך הגשת כתב אישום ע״י פרקליטות מחוז ירושלים.

כזכור בחודשיים האחרונים הוגשו כתבי אישום בתום חקירת מחוז ירושלים במשטרה ושב״כ נגד שתי חוליות מחבלים תומכי דאעש תושבי מזרח ירושלים, שתכננו והתכוונו אף הם לבצע פיגועי טרור באמצעות מטענים. בשנה החולפת סיכלו במשטרה בסיוע שב"כ, עשרות פיגועים וכוונות פיגועים באזור ירושלים, במגוון מתווים, הן בזכות פעילות במישור המודיעיני והחקירתי והן בזכות ערנות, מקצועיות ותגובה מהירה של שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב הפועלים בגזרות השונות. משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי ימשיכו לפעול עם כל כוחות הביטחון לסיכול טרור ולמעצר מחבלים, במטרה להגן על אזרחי מדינת ישראל. 
——
*מצ"ב תיעוד ממעצר אחד המחבלים במ.פ שועפאט ע״י לוחמי ימ״ס מג״ב ירושלים ובלשי ימ״ר ירושלים.*

‏https://www.dropbox.com/scl/fi/gsu9zremg129riovoqoob/Sequence-01_1.mp4?rlkey=8c3z8ojhp2dai2w56i6mqf3fm&dl=0

קרדיט צילום: דוברות המשטרה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה