ירי זיקוקים בשכונות התפר בירושלים- 15 חשודים נעצרו



החל משעות הבוקר התעוררו תושבי ירושלים לרעשי פיצוץ רבים מירי זיקוקים. הסיבה לכך היא סיום הבגרויות במגזר הערבי. המשטרה: "כוחות משטרה ובהם לוחמי מג"ב פועלים ברחבי ירושלים לאיתור ומעצר חשודים המבצעים ירי של זיקוקים בניגוד לחוק ובאופן המסכן את שלום הציבור"

צילום: דוברות המשטרה

דיווחים רבים נרשמו הבוקר (חמישי) בשכונות התפר סמוך לפסגת זאב, ארמון הנציב, מעלה זיתים ועוד, על ירי מאסיבי של זיקוקים באוויר. מדובר בירי זיקוקים לכבוד סיום הבגרויות במגזר הערבי ברשות הפלסטינית. 

כוחות המשטרה שפועלים ברחבי העיר ובדגש על מזרח ירושלים, מאתרים הן באמצעים גלויים והן בסמויים, את אלו המנצלים את חגיגות סיום תקופת המבחנים, על מנת לירות זיקוקים באופן בלתי חוקי לכל עבר, ובדרך זו מהווים סכנה ממשית הן לעצמם והן לסביבתם, ואף עלולים להביא לפריצתה של שריפה, אובדן חיי אדם ונזק כבד לרכוש.

במהלך הפעילות, נעצרו עד כה ע"י השוטרים 15 חשודים בירי ושיגור זיקוקים, וכן נתפסו עשרות כוורות וזיקוקים שונים, לרבות תפיסתו של רכב בו אותרו זיקוקים נוספים.

בתוך כך, במסגרת ההיערכות המקדימה של המשטרה, נערכה במהלך הימים האחרונים פעילות שבמהלכה אותרו 2 עסקים במזרח ירושלים, בהם אותרו זיקוקים ועפ"י החשד אף סחרו בהם.

אחד העסקים נסגר אתמול ע"י המשטרה למשך 30 ימים. בעל העסק השני זומן לשימוע במשטרה לבחינת סגירתו.
במשטרה מציינים, לא נאפשר כל פגיעה בסביבת החיים של התושבים, ובייחוד כזו המבוצעת תוך שימוש באמצעים המכילים חומרי נפץ ומסכנים באופן ממשי את שלום הציבור ורכושו. אנחנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להגיע לכל מי שידו בשיגור הזיקוקים על מנת למצות את מלוא חומרת הדין עמו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה