ירושלים נערכת לחורף



עיריית ירושלים משלימה בימים אלו את היערכותה לחורף וקוראת גם לתושבים להיערך בהתאם

צילום: פלאש 90

במסגרת ההכנות, מבצעים צוותי העירייה פעולות רבות ובהן:

עבודות הגיזום ברחבי העיר הסתיימו עוד לפני תחילת שנת השמיטה. במידת הצורך, יבוצעו עבודות גיזום נוספות, במטרה למנוע קריסת עצים וענפים, נזק לרשתות חשמל ופגיעה בתושבים, ברכבים ובבניינים.

לאחרונה החלו פעולות לניקוי ופתיחת מערכות הניקוז והביוב העירוניות, במטרה למנוע הצפות. כמו כן, מבוצעות בדיקות לצורך טיפול בכבישים ובורות שנפערו וכן טיפול במבנים מסוכנים. בנוסף, כל העת נעשות פעולות לניקוי פתחי הניקוז בשטחים ציבוריים פתוחים, איסוף עלי שלכת וניקיון כללי.

במחסני העירייה הושלם הציוד הנדרש ומלאי המלח לצורך מניעת קפיאת כבישים שעלולה להיגרם כתוצאה מצניחת הטמפרטורות.

סיורי הלילה לאיתור דרי רחוב תוגברו והם יפונו בעת הצורך לחדרים שכורים בהם ישוכנו. העירייה גם מקיימת קשר טלפוני עם  תושבים בודדים ובודקת את היערכותם לימים הקרים.

המוקד העירוני 106 נערך למענה לפניות הציבור 24/7ולהפניית גורמי העירייה לטיפול במפגעים, קריסת עצים וענפים, הצפות,  פגיעה בכבלי חשמל, רוחות חזקות וסערות.

השירות הווטרינרי מסיים את היערכותו לתגבור איסוף בעלי החיים מהרחוב והפעלת מערכות חימום בכלובי החיות.

בעיריית ירושלים ממליצים לתושבים לבדוק את תקינות מערכות החימום ובעיקר את אלו המחייבות אוורור. כמו כן, העירייה קוראת לתושבים לוודא כי קיים איטום בגגות ובפתחים, לרבות חלונות ותריסים, ולבצע ניקיון ופתיחת תאי ניקוז המים בחצרות ומרזבים על הגגות.

העירייה מפצירה בתושבים להישמר ולהימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים, מחשש לקריסה. כאשר יש צפי לקרה, מומלץ לפתוח את ברז המים החמים לכדי טפטוף, וזאת כדי למנוע קפיאת מים בצינורות קולטי דוד השמש, שגורמת להתבקעותם.

הציבור מתבקש להימנע מפעולות שיש בהן סכנה בטיחותית, לשמור על ערנות ולהיזהר בנהיגה ובתנועה בצירים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "עיריית ירושלים מרכזת כוח, ומשקיעה מאמצים ומשאבים בהיערכות לחורף הירושלמי. אנשינו בשטח מתורגלים ומאומנים ואין לי ספק שייתנו מענה לכל תרחיש. אני קורא לתושבים להישמע להמלצות אנשי המקצוע ולשמור על עצמם ועל סביבתם הקרובה. יחד, נעבור את החורף בשלום."

באתר העירייה יופעל  עמוד אינטרנט ייעודי, בו יוכלו התושבים לקבל מידע מעודכן מכלל גורמי החירום וההצלה בעיר על מצב הצירים בעיר, מערכת החינוך, תחבורה ציבורית, ייעוץ לקהילה, חברת חשמל ועוד. האתר ירכז את כל העדכונים החשובים במקום אחד וזמין לטובת התושבים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה