ירושלים מתחדשת: דירקטוריון קק״ל אישר פארק חדש בשכונת קרית היובל בהשקעה של 70 מיליון



פארק האסבסטונים אשר יוקם בסמוך לשכונת "קרית היובל" ו"קרית מנחם" בעלות של 70 מיליון ₪. ראש העיר, משה ליאון: ״בשורה היסטורית. אחרי שנים רבות פארק האסבסטונים יהפוך לגן סאקר של תושבי יובלים, לרווחת תושבי ירושלים כולה"

דירקטוריון קק"ל אישר השבוע הקמה של פארק חדש בירושלים – פארק האסבסטונים אשר יוקם בסמוך לשכונת "קרית היובל" ו"קרית מנחם" בעלות של 70 מיליון ₪.

הפארק, אשר מוקם לבקשת עירית ירושלים, ישמש כפארק רובעי שישרת את תושבי דרום מערב בשכונות קריית היובל, קריית מנחם, מלחה, גבעת משואה ועין כרם. התוכנית לפיתוח הפארק, שגודלו צפוי להיות כ-200 דונם, תקודם על ידי הרשות לפיתוח ירושלים וכוללת חידוש מתקני המשחק, אזור מתקני ספורט, סלילת שבילי אופניים, הקמת אגם מלאכותי, הסדרת שבילים, חידוש הגינה הקהילתית הסדרת שבילים וחיבור לשכונות הסובבות ועוד.

תכנית פארק ירושלים. קרדיט- הרשות לפיתוח ירושלים

הפארק אשר יוקם במימון מלא של קק"ל, נמצא סמוך לשכונת קרית יובל, שקיבלה את שמה לציון "יובל" שנים לקרן קימת לישראל, ובכך מהווה סגירת מעגל וחיבור נוסף של קק"ל לירושלים.


ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: ״זוהי בשורה חגיגית, משמחת ובעיקר היסטורית. אחרי שנים רבות פארק האסבסטונים יהפוך לגן סאקר של תושבי יובלים, לרווחת תושבי ירושלים כולה. הפארקים והריאות הירוקות נמצאות מבחינתנו בחשיבות עליונה ואנו נמשיך ונקדם גנים נוספים בתוך השכונות. אני רוצה להודות ליו"ר קק"ל על המתנה הנפלאה הזו. תודה לכם "

יו"ר קק"ל, דני עטר, אמר לאחר אישור הפרויקט: "כחלק מהמחויבות של קק"ל לפיתוח וקידום עיר הבירה של העם היהודי, ולטיפוח וחיזוק הסביבה הירוקה למען התושבים והעיר, אני שמח להוציא לפועל הקמה של פארק חדש, אשר יהווה ריאה ירוקה משמעותית, באחת הערים הגדולות והחשובות בישראל. אני מברך על שיתוף הפעולה הפורה עם ראש העיר ועם הרשות לפיתוח ירושלים, יחד נמשיך לפעול לרווחת התושבים, חיזוקה של העיר ושיפור מעמדה."

תכנית פארק ירושלים. קרדיט- הרשות לפיתוח ירושלים

הפארקים הרובעיים הינם לב ליבה של תכנית השטחים הפתוחים של ירושלים ובהתאם לכך עיריית ירושלים בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים קידמו בשנים האחרונות פיתוח פארקים רובעיים כגון פארק רוקפלר, פארק גוננים ופארק הסנהדרין. פארקים אלו נותנים פתרון ממשי למחסור בשטחים פתוחים מפותחים בעלי היקף וגודל נרחב. תכנית המתאר ייעדה לכל קבוצת שכונות שטח פתוח שהינו פארק רובעי המאפשר יצירת קשר פונקציונלי בין היקף האוכלוסייה שיתגורר באזור לבין השטח שיועד כשטח פתוח כאשר השאיפה היא להגיע לפארק רובעי ששטחו לפחות 20 דונם. פארקים אלה, מוקמו במידת האפשר במקומות מרכזיים כך שלכל תושב, בכל אזור, תהיה גישה לפארק רובעי במרחק שאינו עולה על מרחק נסיעה של כ-10 דקות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה