ירושלים מחכה לשלג



לאחר שש שנים של ציפיה נראה שהחורף בדרך חזרה לירושלים. לפי התחזית הערב (רביעי) צפוי לרדת שלג בירושלים; בהערכת מצב שהתקיימה בעירייה לפנות בוקר בתי הספר בשכונות הצהובות והכתומות שנפתחו, ילמדו כרגיל. כל העדכונים

 על פי התחזיות היום (רביעי) תחול ירידה דרסטית בטמפרטורות שינועו בין 4 מעלות ביום ל-0 מעלות בלילה. שלג מלווה בברד ירד לאורך היום מלווה לעיתים בשלג. החל משעות הערב צפויה היערמות של השלג, על פי הערכות לגובה של בין 5 ל-10 סנטימטרים. ביום חמישי אנו צפויים להתעורר לבוקר לבן, הגשם צפוי להמשיך לרדת ולהמיס את השלג לאורך היום.

שלג בירושלים כבר הלילה? צילום: פלאש 90

בהערכת מצב שהתקיימה הבוקר, החליטו, ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מנכ"ל העירייה, איציק לארי  וגורמי המקצוע הוחלט כי:

  1. הלימודים בחינוך המיוחד יסתיימו היום (17.2) בשעה 13:00.
  2. בתי הספר בשכונות הצהובות והכתומות שנפתחו, נכון לרגע זה, ילמדו כרגיל.
  3. לגבי הצהרונים: נכון לרגע זה מתקיימים כרגיל. על כל שינוי תבוא הודעה בנפרד.
  4. בתי ספר וכיתות אגף שח״ר שלמדו לאורך כל התקופה ילמדו היום עד שעה 13:00.
כמו כן, במסגרת ההיערכות, הוכנו מפלסות השלג ומפזרות המלח של העירייה, במסגרת ההיערכות לפינוי צירים מרכזיים בבירה, במטרה לאפשר נגישות למוקדים חיוניים ובכללם בתי חולים ומתחמי חיסון נגד קורונה.

בנוסף לכך, החמ״ל העירוני ייפתח הערב וצוותי עיריית ירושלים יכנסו לכוננות שלג על מנת לתת מענה לכל צורך אשר יעלה מהשטח. המידע העירוני בנושא ההערכות לשלג ירוכז באתר החירום העירוני במוקד העירוני ובטלגרם.

״עיריית ירושלים נערכת לקראת אירוע השלג הבא עלינו לטובה בכוחות מתוגברים", אמר ליאון והוסיף, "הבאנו כ-250 מפלסות אשר ישמרו על הצירים הראשיים פתוחים ותגברנו את מלאי המלח. אני קורא לכלל תושבי העיר, לנהוג בזהירות בדרכים תוך תשומת לב לתנאי הדרך״.

צילום: ארנון בוסאני

גם במשטרה נערכים לסופה: ״משטרת ישראל נערכת למתן שירות מיטבי לציבור משתמשי הדרך, בכבישי הארץ ובצירים הראשיים בפרט, הכל במטרה לשמור על חייהם ובטיחותם של כלל אזרחי ישראל״, נמסר. ״כמו כן, יחידות החילוץ והמערך האווירי של המשטרה יופעלו בתוך זמן קצר במוקדים השונים ככל שיידרש, זאת במטרה להציל חיים ולאתר נעדרים. המשטרה תפרסם כל העת מידע אודות חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר. מומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת. כמו כן ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110. בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מידית - יש לפנות ללא שיהוי למוקד החירום של המשטרה שמספרו 100. הערכות המשטרה כוללת גם תיאומים והכנת כוחות שיגיעו לצמתי דרכים בהם יידרש טיפול וסיוע מידי כתוצאה מפגעי מזג האוויר״.

גם במגן דוד אדום נערכים לכל תרחיש והודיעו כי ״הארגון עשרות נהגי אמבולנס ופראמדיקים להפעלת 14 טרקטורונים חדשים, אשר מצטרפים בימים אלו למצבת הכלים המיוחדים של מד"א הכוללים עשרות אמבולנסים 4X4 וג'יפבולנסים ייחודים״. מנכ"ל מד"א, אלי בין ציין כי "מגן דוד אדום ערוך ומוכן למזג האוויר הצפוי לפקוד את המדינה בימים הקרובים. בתקופה האחרונה הרחבנו באופן משמעותי את הכלים המיוחדים וביצענו הכשרות נרחבות לצוותים, על מנת לטפל במקרי חירום בכל תנאי השטח - בעיקר במזג אוויר סוער. אנו מאחלים המשך חורף בריא ומוגן".




 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה