ירושלים זוכרת



עיריית ירושלים, בשיתוף עמותת 'חלל בלב', מאפשרים לראשונה הצצה לסיפוריהם של הנופלים והנרצחים במלחמת חרבות ברזל באמצעות מיזם פודקאסט ייחודי

קרדיט: עיריית ירושלים

בכדי להנציח את זכרם של הנרצחים והנופלים הירושלמיים במסגרת מלחמת חרבות ברזל, עיריית ירושלים יצאה לדרך במיזם חדשני ומרגש, במסגרתו יוקלטו סדרת פודקאסטים ייחודיים בשם "קול הזיכרון". בפרקים השונים, משפחות של נרצחים ונופלים ירושלמיים במלחמה מספרות על יקיריהן שנפלו, וכל פרק בפודקאסט מוקדש לחלל או לנרצח ומביא את סיפור חייו הייחודי וסיפורה של המשפחה.

בכל פרק מגיעה משפחה של נרצח או נופל במלחמה לאולפן מיוחד בעירייה, במהלכו היא מקליטה את הפודקאסט ומשתפת את המאזינים בסיפור חיי יקירה/תה, בחלומות שהיו לו או לה ובאתגרים שבהתמודדות עם האובדן. בסיום ההקלטה, המשפחה מקבלת תמונה ייחודית של יקיריה המודפסת על זכוכית.

במסגרת המיזם, עיריית ירושלים, באמצעות מרכז החדשנות העירוני, החליטו להעמיד לרשות משפחות הנרצחים והנרצחות, הנופלים והנופלות, חיילים ואזרחים, את אולפן ההקלטות שלהם. המשפחות שיוצאות מהאולפן מספרות שבשבילן השיתוף הוא כמו טיפול פסיכולוגי, שמאפשר להן לפרוק ולשתף, ובעיקר להשמיע לעולם את סיפוריהם של יקיריהן. עיריית ירושלים מזמינה את כלל משפחות הנופלים והנרצחים להגיע, לשתף ולשמר את הזיכרון שלהם לעד.

מעיריית ירושלים נמסר: "עיריית ירושלים מצדיעה ומלווה את משפחות הנרצחים והנופלים הירושלמיים לאורך כל הדרך. יש לנו אחריות כלפי משפחות אלו שהקריבו את חייהם כדי שנוכל להמשיך לחיות בארצנו ואלה שנטבחו על לא עוול בכפם. עלינו להשמיע את סיפור הנופלים ולדאוג שיהפוך להיות חלק מהאתוס הישראלי המתחדש. עיריית ירושלים תמשיך להעלות על נס את סיפורי הנרצחים ולזכור את הנופלים במערכה למען הגנת המולדת, עם ישראל חי!"

ישראל גינסברג יו"ר עמותת חלל בלב: "אנו משתתפים בכאב ובאובדן הגדול ומזמינים את המשפחות השכולות להצטרף ליוזמה החשובה ולהתארח להקלטת פודקאסט לזכר יקירכם. סיפור נפילתם וכיצד הקריבו את חייהם ופעולות הגבורה שלהם מסופר רבות באמצעי המדיה השונים, עם זאת, מעט מאד נאמר על חייהם לפני כן, אירועים משמחים וחשובים שהיו לחלק מפסיפס חייהם, את מי השאירו מאחור ומי הם בעצם היו. הפרויקט מיועד להנצחת קרובים מדרגה ראשונה, והעמותה פועלת בכל עת להמשיך את סיפור חייהם של הנופלים באמצעים דיגיטליים, ברשתות החברתיות ובאמצעות אתר ההנצחה הלאומי 'חלל בלב' כדי שאלו יזכרו וישמרו בלבנו לעד."

משפחות נוספות המעוניינות להשתתף בפודקאסט יכולות לקבל פרטים בשליחת הודעת ווטסאפ למרכז החדשנות > 0533605953


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה