ירושלים בראש דירוג ליקויי הבטיחות בענף הבנייה



משרד העבודה פרסם את דירוג הרשויות המקומיות בליקויי בטיחות ובהרוגים בתאונות עבודה. ירושלים היא השיאנית בהפרות בטיחות– מפקחי הבטיחות הוציאו 65 צווי סגירות אתרי בנייה בעיר ונהרגו בשטחה 3 פועלי בניין בתקופה זו


העיר בראש דירוג הפרות בטיחות באתרי בנייה היא ירושלים. כך עולה מדירוג הרשויות המקומיות בליקוי בטיחות ובהרוגים בתאונות בנייה במהלך 2019-2018, שפרסם משרד העבודה והרווחה.

לאור ההפקרות הבטיחותית באתרי הבנייה, והידוק הפיקוח והאכיפה, משרד העבודה והרווחה ביוזמת השר חיים כץ, פנה ל- 37 רשויות מקומיות, ביניהן ירושלים, יבנה, חריש, באר שבע, קרית גת, בני ברק, תל אביב ועוד.

נתוני הפיקוח והאכיפה שנאספו ממינהל הבטיחות בזרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה, חשפו תמונה עגומה של קבלנים רבים אשר מפרים את חוקי הבטיחות בעבודה, בדגש על הפרות שיש להן קשר ישיר להבטחת הציבור הסובב את האתרים – שהינה אחריותן של הרשויות המקומיות.

ההפרות אלו מתחילות באי מינוי מנהל עבודה שתפקידו להבטיח את סביבת עבודה בטוחה, וכלה בעבודה עם ציוד הנדסי שהליקויים שבו מגדילים את ההסתברות להתממשותה של תאונת עבודה שעלולה לגלוש מעבר לגבולות האתר ותפגע גם באזרחים בסביבתו.

על פי הנתונים: ירושלים הינה שיאנית ההפרות עם 65  צווי סגירות אתרי בנייה ועוד 3 פועלים שנהרגו בשטחה.

במשרד העבודה מציינים שהנתונים לא מתייחסים למספר אתרי הבנייה בכל עיר, ומוסיפים כי מיקדו את האכיפה בירושלים בגלל מידע על ריבוי ליקויים בעיר.

שר העבודה והרווחה, חיים כץ: "איחוד הכוחות בין מינהל הבטיחות לבין הרשויות המקומיות הוא הכרחי למאבק בהפקרות באתרי הבנייה. אני קורא לראשי הערים להצטרף למאמצינו לבלימת הקטל באתרים, ולהשתמש בסמכויות שיש בידם כדי להפעיל לחץ נוסף על קבלנים שמתרשלים בשמירה על חיי אדם."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה