יו״ר ועד סוחרי השוק, טלי פרידמן לשר ירושלים: ״השוק זקוק לתמיכה תקציבית רחבה ממשרדך״



השר לענייני ירושלים, הרב רפי פרץ, הגיע לסיור בשוק מחנה יהודה להכיר את המוקדים התרבותיים הפועלים בשוק וקיבל מידע על מצב העסקים בימים אלו. טלי פרידמן: "בשל העובדה שתיירות החוץ אינה קיימת ותיירות הפנים כמעט ולא קיימת אף היא, חייב סיוע כלכלי רחב לשוק מצד משרד ירושלים- זהו צו השעה"

השר לענייני ירושלים, הרב רפי פרץ בסיור בשוק

השבוע הגיע לשוק מחנה יהודה, השר לענייני ירושלים, הרב רפי פרץ, לטובת סיור עם יו״ר ועד סוחרי השוק, טלי פרידמן. בסיור המקיף שארך כ-3 שעות, הכיר השר פרץ את המוקדים התרבותיים הפועלים בשוק, קיבל מידע על מצב העסקים בימים אלו, אל מול המצב בימים שקדמו לקורונה, הן מבחינת כמות מבקרים, כמות הכנסות הסוחרים ומבחינת פעילות ׳עיר המדרחובים׳ המתקיימת ברחובות השוק בימים אלו וזוכה להצלחה רבה.

בסיור הציגה פרידמן לשר את התמונה המלאה והקשה שהשוק חווה בתקופה האחרונה והביאה דוגמאות של בתי עסק רבים שסגרו את שעריהם, מהשוק המסורתי, מהמסעדות והברים, וזאת בשל היעדר תיירות פנים ותיירות חוץ.

פרידמן אמרה לשר כי בשל העובדה שתיירות החוץ אינה קיימת ותיירות הפנים כמעט ולא קיימת אף היא, סיוע כלכלי רחב לשוק מצד משרד ירושלים, שהוא אחד מהמוסדות המסבים גאווה, יוקרה ומשלבים את כלל האנשים, המינים והדתות, זהו צו השעה. בתום הסיור, קבעו השניים לקיים בקרוב פגישת עבודה נוספת בה ינסו לקדם מגוון נושאים לשם הצלחת השוק. 


יו״ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן: ״שוק מחנה יהודה הוא השוק הוותיק בארץ, בן למעלה מ-140 שנה ויש להבטיח את עתידו ועתיד סוחריו בתצורה הנוכחית, הידועה והאהובה על כולנו.

במפגש הנעים והמוצלח עם השר לענייניי ירושלים, הרב פרץ, הצבעתי על בעיות רבות בימים אלו בשוק, הצגתי פתרונות שלדעתי יוכיחו את עצמם במידה ויבוצעו וזעקתי את זעקת הסוחרים המבקשים את עזרת הממשלה בשעה קשה בה הם נמצאים. השוק הוא סמל ירושלמי, סמל ישראלי ופסיפס אנושי המכיל ומחבק את כולם. לא בכדי נחשב השוק לטוב בישראל ונבחר לאחד משלושת השווקים המובילים בעולם.


שמחתי לראות שר קשוב שהבין מיד את מצוקת הסוחרים והשוק כולו, וכולי תקווה כי בקרוב נוכל להיעזר במשרדו כדי למנף את ביתנו השני, שוק מחנה יהודה באמצעות תכניות עבור סוחרי ובאי השוק ובכך נשחזר ימי קדם. לשמחתנו, עיריית ירושלים והעומד בראשה, משה ליאון, תומכים ומסייעים לנו רבות, וכולי תקווה כי סיוע נוסף ומשמעותי יגיע גם ממשרד ירושלים״.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה