יוקם בשערי צדק מרכז להצמחת סטרטאפים בתחום הבריאות



בהשקעה כוללת של כ-50 מיליון ₪ יוקם מרכז להצמחת סטרטאפים בתחום הבריאות. המרכז יתמקד בהצמחה מסחרית בינלאומית של טכנולוגיות חדשניות בתחומי הבריאות ובחיזוק תעשיית ההייטק בירושלים

צילום: המרכז הרפואי שערי צדק

המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים באמצעות חברת הבת "מדעית", ביחד עם חברת ההשקעות אריאלי קפיטל, מודיעים על השקה של מרכז בשם 'שער' (SHAAR), אשר יהווה פלטפורמה ואבן פינה לחדשנות עולמית בתחום הבריאות.

המרכז מאפשר גישה הן למשאבי בית החולים שערי צדק והן להשקעות וליווי עסקי מצד אריאלי קפיטל. ׳מדעית׳, זרוע המחקר והחדשנות של שערי צדק ואריאלי מובילות יחד את פעילותו השוטפת של המרכז החדש, 'שער', שנבנה בתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים.


המרכז החדש בבית החולים מציע תכנית ייחודית לסטרטאפים ויפעל בשיתוף קהילה מגוונת של מומחים וחוקרים מהארץ והעולם. החברות שיכנסו לתכנית הדגל של המרכז יזכו בגישה לליווי עסקי ומקצועי הכולל גישה לדאטה רפואי, למעבדות חדשניות, הדרכה בתהליכי ניסויים קליניים, ואפשרות לעבוד במתחם העבודה המשותף בבית החולים. כל זאת בליווי על ידי למומחים בתחומי הבריאות ועולם החדשנות וההשקעות. שיתוף הפעולה הייחודי בין מדעית ושערי צדק לצד הניסיון של אריאלי קפיטל בהשקעות והצמחת חברות טכנולוגיות, הופך את 'שער' לפלטפורמה ייחודית עבור סטרטאפים בתחומי הבריאות.


תכנית הדגל הראשונה תושק ברבעון הראשון של 2024 ותפנה לסטרטאפים ישראליים ובינלאומיים הנמצאים בשלבי הגיוס סיד לסבב A, המתמקדים בפיתוח מכשור רפואי, שילוב בינה מלאכותית (AI) ורפואה מותאמת אישית.

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' עופר מרין, מסר: "השקתו של 'שער' מגשימה הלכה למעשה את חזון החדשנות של בית החולים. המטרה שלנו היא לצייד יזמים בגישה ישירה למשאבים הרלוונטיים שמצויים כאן בבית החולים. פלטפורמה כזו היא חיונית לחברות צעירות, עבור הזנקה והצמחה של פתרונות רפואיים חדשניים. אין לי ספק שהשותפות עם אריאלי קפיטל, המובלת על ידי 'מדעית' ובראשה פרופ' דן טרנר וד"ר רננה אופן, תתרום משמעותית לקידום ומינוף יוזמות עתידיות לטובת המטופלים ומשפחותיהם".

"אנו גאים לחבור למרכז הרפואי המוביל שערי צדק בפתיחת מרכז שער", מציינים אריק בנטוב ואלי רנוב, מייסדים ומנכ"לים משותפים באריאלי קפיטל. "מערכות הבריאות בעולם מתמודדות עם אתגרים חדשים וצרכים מגוונים להם נוכל לתת מענה על ידי קידום פתרונות חדשנות מהמובילים בעולם. השותפות האמיצה ופורצת הדרך תספק פתרון לבעיות מהותיות איתן מתמודדות חברות סטארטאפ בתעשיית מדעי החיים והבריאות. עצם הגישה לתשתיות בית החולים תייעל את העבודה מול החברות והיזמים שיגיעו ל ״שער״. בנוסף, הגישה לניסויים קליניים בבית החולים וגישה לתהליכי תיקוף תסייע לצמיחתם של המיזמים. בנטוב ורנוב מוסיפים כי הם שמחים להביא מהמומחיות רבת השנים בעבודה מול יזמים במגוון רחב של תחומי הבריאות ומהיכולות הפיננסיות של אריאלי למרכז ״שער״.

המתחם יושק בחודשים הקרובים בסדרת אירועים ופעילויות מגוונות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה