יום ירושלים | התפרעויות בהר הבית: מתפללים מוסלמים יידו אבנים לעבר שוטרים



אלפי ערבים מתבצרים במקום, חלקם יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר כוחות הביטחון • ההתפרעויות מתרחשות לאחר שהוחלט למנוע מיהודים לעלות היום למתחם • שוטרים שנכנסו לרחבת הר הבית השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות והצליחו להדוף את חלקם לתוך המסגד •

עימותים אלימים החלו הבוקר (שני) בהר הבית בין כוחות המשטרה ובין אלפי מוסלמים שהתבצרו על ההר משעות הלילה מצוידים באבנים, מקלות ובקבוקי תבערה. בתום הערכת מצב שהתקיימה בצמרת המשטרה, החליט המפכ"ל רב ניצב יעקב שבתאי, כי עליית יהודים להר הבית היום - תיאסר.

הפורעים המוסלמים מתעמתים עם כוחות המשטרה על הר הבית, לידות אבנים,  לירות זיקוקים על הכוחות במקום, וקוראים קריאות "אללהו אכבר". המשטרה מגיבה בירי של רימוני הלם.

הפרות סדר בהר הבית(צילום: דוברות המשטרה)

ממשטרת ישראל נמסר, "לפני זמן קצר, החלו מאות פורעים לידות אבנים לעבר שער המוגרבים. בעקבות כך הורה המפכ"ל, רנ"צ יעקב שבתאי לכוחות המשטרה המוצבים במקום, להיכנס להר הבית ולהדוף את הפורעים, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. כוחות משטרת ישראל ממשיכים לפעול במקום".

מהדסה נמסר :"מניין הפצועים מן המהומות בירושלים המטופלים במרכז לרפואה דחופה בהדסה הר הצופים עומד על 8, כולם במצב קל למעט שניים: הנער בן ה-16 אשר נפצע מכדור גומי בפניו ובחור נוסף, שניהם במצב בינוני. בין הנפגעים תינוקת בת 7 חודשים אשר נפצעה בראשה מאבן שהושלכה לעברה. לאחר טיפול ראשוני היא נשארת להשגחה בחדר מיון ילדים".

תנועת הריבונות נמסר: " בתנועה קובעים כי "ההחלטה לסגור את הר הבית למבקרים יהודים הינה טעות אסטרטגית חמורה. כל נסיגה ישראלית גוררת אחריה הרמת ראש של פורעים וטרוריסטים. כך היה אחרי הטעות הקשה בהחלטה להסיר את המחסום בשער שכם, החלטה שבמקום להביא שקט הובילה להסלמה והתעצמות המתקפות הערביות על סמלי הריבונות הישראלית בבירה, משטרה ובתי המשפט, וכעת חוזר התרחיש על עצמו וביתר שאת עם ההחלטה לסגור את הר הבית ליהודים. הערבים מבינים היטב את משמעות ההחלטה והיא הופכת רוח גבית לטרור".
"על גורמי האכיפה הישראליים לנקוט ביד קשה ותקיפה מול הפורעים ובכך להטמיע באופן חד משמעי את הריבונות הישראלית בכל חלקיה של ירושלים, ובפרט בהר הבית, מקום המקדש", אומרים בתנועה. "יש לעצור את גילויי אזלת היד המשטרתית בירושלים באופן מיידי, בטרם נשלם על כך בחיי אדם ובאבדן שליטה מוחלט בהר ובבירה כולה".



 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה