יום אבל לאומי לזכר 45 קורבנות האסון במירון



הדגלים הורדו לחצי התורן, הופעות ואירועי ספורט בוטלו • במערכת החינוך בירושלים יקדישו את יום הלימודים לאבל • בתי החולים הדסה ושערי צדק והמרפאות מעניקות מתן סיוע נפשי לנפגעים ולמשפחותיהם

בעקבות האסון במירון, שבו נהרגו 45 אנשים, חל היום (ראשון) יום אבל לאומי. הופעות ואירועי ספורט בוטלו ודגלי ישראל הורדו לחצי התורן בכל המבנים הציבוריים, בסיסי צה"ל ונציגויות ישראל בחו"ל. עיריית ירושלים האירה את חומות העיר העתיקה לאות הזדהות עם אבלן הכבד של משפחות הרוגי האסון. במערכת החינוך בירושלים הודיעו כי יקדישו את יום הלימודים לאבל על האסון.  

האסון במירון. צילום: פלאש 90

ראש העיר משה ליאון מסר כי "זהו האסון האזרחי הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל. העיר ירושלים מחבקת את המשפחות ומאחלת החלמה מהירה לפצועים".

בשערי צדק מציינים כי "בעקבות האסון שאירע במירון יפתח במרכז הרפואי שערי צדק חדר מיון נפשי לטיפול בטראומה, במיוחד לנפגעי האירוע ובני משפחתם, תחת יחידת הטראומה של שערי צדק. המיון יפעל בתיאום עם משרד הבריאות, בתי חולים ומרכזי סיוע נפשי נוספים בירושלים".

המוקד בשערי צדק יפעל מיום ראשון ב-7:00 בבוקר, בתוך המרכז הרפואי שערי צדק, בקומה 2 ליד המיון. ניתן להגיע כדי לקבל מענה נפשי ראשוני למבוגרים ולילדים והפניה להמשך טיפול במידת הצורך. הטיפול ינתן על ידי גורמים מוסמכים ומוכשרים לכך. לפרטים נוספים ולעזרה ראשונה – ניתן ליצור קשר בטלפון 1255125, גם לפני יום ראשון.

גם המרכז הרפואי הדסה מציע סיוע נפשי. "צוותי הדסה שותפים בטיפול הרגשי בנפגעי חרדה וטראומה מן האירוע במירון. צוות המחלקה לפסיכיאטריה של המבוגר וצוות היחידה לילדים ונוער נפגעי טראומה בהדסה, נערכו למתן מענה מיידי
למשפחות וילדים בעקבות האירוע הקשה בהר מירון. הפונים יקבלו מענה והכוונה מקצועית מצוות המרכז, ובמידת הצורך יוצע להם להגיע לפגישה פרונטלית ללא תשלום".

הדסה – ניתן לפנות טלפונית מיידית במספר: 02-6777063. 

תמונה מהארת חומות העיר העתיקה – קרדיט לרן טובול.

הבוקר (ראשון) עדכן המכון לרפואה משפטית על סיום הליך זיהוי הגופות על ידי בני המשפחות האבלות, כאשר 44 מהם שוחררו לקבורה והנותר ישוחרר במהלך היום, לבקשת משפחתו.

יום האבל הלאומי שהוכרז הוא הראשון מאז יום האבל הלאומי על שום מותו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, בשנת 2016. הפעם האחרונה בה הוכרז יום אבל לאומי בעקבות אסון היה בשנת 1997, לאחר אסון המסוקים. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה