יאיר נתניהו על מחאת יוצאי אתיופיה: ממומנת ע"י ארגוני השמאל




הבן של ראש הממשלה ואחד האנשים המשפיעים ביותר  על אביו כתב בטוויטר שלו:  ההפגנות המחאה על הריגתו של סלומון טקה מתודלקות על ידי הקרן החדשה בכסף גרמני".
תגובתו עוררה זעם גדול בציבור ובקרב קהילת יוצאי אתיופיה בעיקר – אתה חי בתוך בועה". "דמגוג מפונק שלעולם לא יבין את החלש". "בניגוד אליך ילד שמנת, אותם צעירים ברחובות תרמו למדינת ישראל פי אלף בזמן שאתה חי על חשבון הציבור".

יאיר נתניהו

בסוף השבוע כתב יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בחשבון הטוויטר שלו כי כל מחאת יוצאי אתיופיה "מתודלקת על ידי הקרן החדשה וארגון 'עומדים ביחד' בכסף גרמני.
מעניין מה היה קורה אם ממשלת ישראל הייתה מממנת ארגונים גרמניים ששורפים רכבי משטרה, חוסמים כבישים ונוהגים באלימות ברחובות ברלין".

עוד הוסיף: "איך הייתם מגיבים אם מפלגת הליכוד הייתה מתחילה לממן ארגונים אזרחיים בגרמניה שיגרמו למהומות, הצתת ניידות משטרה וחסימת כבישים בברלין?".

התגובה לדבריו של בנו של ראש הממשלה עוררה זעם ברשתות החברתיות:

אבי יאלו, מראשי מחאת יוצאי אתיופיה, הגיב:
" אתה יכול להמשיך להפיץ שקרים וכזבים על קרן חדשה וכסף גרמני, אבל גם אתה יודע שאין לזה שום אחיזה במציאות. המאבק שלנו, אולי תתקשה להבין בתוך הבועה שאתה חי בה, הוא מאבק קיומי לחיות בשוויון ובביטחון".

חבר הכנסת גדי יברקן (כחול לבן), יוצא העדה האתיופית:
"בניגוד אליך ילד שמנת, אותם צעירים ברחובות תרמו למדינת ישראל פי אלף בזמן שאתה חי על חשבון הציבור. בעצם לא ציפיתי ממך להבין מה זו אפליה והדרה כאחד שגדל בבית חרושת לאפליה והדרה. צא ולמד על ערכים, כבוד, ציונות ואהבת המולדת מיוצאי אתיופיה".

יצחק טיים, ממארגני המחאה, השיב ליאיר נתניהו: "יאיר נתניהו, אני יצחק טיים, בן 37, צבר ישראלי. הייתי בין מארגני המחאה, הלוואי שהיה לנו מימון להפגנות, כי אם היה היינו מוחים שבוע שלם. אנחנו עושים כרגע תיקון לכלל החברה, ולמען הבית".

חברת הכנסת פנינה תמנו שטה (כחול לבן) הגיבה:
"דמגוג מפונק שלעולם לא יבין את החלש. שב בשקט, אל תעשה פוליטיקה שקרית בגרוש על גב הקהילה שיצאה מדם ליבה וכאבה היום יומי".

אלון לי גרין, מנהל ארצי של תנועת "עומדים ביחד":
"יאיר, איפה אתה במחאת המוצדקת נגד האלימות המשטרתית וההרג של סלומון טקה? איפה היית במחאה נגד ההרג של יהודה ביאדגה? קל לשבת במזגן ולהיות בריון רשת. הרבה יותר קשה להפגין למען צדק ונגד שלטון אטום שפוגע באזרחים שלו".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה