טרור הטיקטוק: כתב אישום נגד קטינה שעסקה בהסתה ברשת החברתית



משטרת ישראל השלימה חקירתה של קטינה תושבת מזרח ירושלים החשודה בפרסום דברי הסתה ועידוד לטרור ברשת החברתית "טיקטוק". כתב אישום נגדה צפוי בימים הקרובים

מחקירה שניהלה ימ"ר מחוז ירושלים עולה כי הקטינה פרסמה במהלך החודשים האחרונים מספר רב של סרטוני הסתה ותמיכה בטרור, כך למשל בחשבון ה"טיקטוק" איתרו החוקרים סרטון בו תמונותיו של המחבל עודי תמימי שביצע את הפיגוע הרצחני במעבר מ.פ שועפט שבמהלכו נרצחה לוחמת צה"ל נועה לזר ז"ל ונפצע באורח קשה מאבטח אזרחי.

צילומי מסך מפרסומי החשודה ברשת ״טיקטוק״

משטרת ישראל פועלת כל העת הן גם ברחבי הרשתות החברתיות במטרה לנטר בין היתר עבירות פליליות ועבירות ממניע הסתה וטרור. כך הצליחו חוקרי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים לשים ידם על הקטינה תושבת ג'אבל מוכבר שבמזרח העיר שנעצרה בחשד בעבירות הסתה לטרור ועידוד טרור תוך שימושה בפלטפורמת הרשת החברתית "טיקטוק". 

סרטון זה פורסם ביום 19.10.22, יום חיסולו של המחבל בעת שניסה לבצע פיגוע נוסף כנגד מאבטחים סמוך לירושלים. לצד הסרטון, נרשם- "ניחומים לשהיד הגיבור" וברקע מתנגן שיר שתרגומו- "אמא תרימי את הצהלולים, אמא תרימי את הנשק, אמא שמרתי את הנדרים שלי", ובין תגובותיה ניתן אף למצוא- "הכבוד התהילה לשהידנו הטהורים".

בתאריך 2.12 נעצרה החשודה סמוך לעיר העתיקה בירושלים והועברה לחקירה ביחידה המרכזית. מעצרה הוארך בבית המשפט לטובת החקירה מעת לעת ואמש, הוגשה הצהרת תובע מטעם הפרקליטות על הכוונה להגיש נגדה כתב אישום בימים הקרובים, תוך שמעצרה הוארך בחמישה ימים נוספים, עד ליום חמישי הקרוב (15.12.22).

צילומי מסך מפרסומי החשודה ברשת הטיקטוק

״משטרת ישראל ומחוז ירושלים בפרט, תמשיך לפעול הן גם ברחבי הרשתות החברתיות תוך ניטור, איתור ומעצרם של מעורבים בפרסומים שיש בהם עבירה פלילית, בכלל זה עבירות של השפלה וביזוי אדם ועבירות של הסתה ועידוד טרור, מיצוי פעולות חקירה בעניינם של החשודים והבאתם לדין״.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה