טיפול ייחודי לבעיה נדירה בלב: הדמיה של התקף לב לאבחון הגורם להתקף הלב



הבדיקה הייחודית כוללת צנתור בו מוזרקת תרופה המכווצת את כלי הדם של הלב ומדמה התקף לב. מיד לאחר כיווץ כלי הדם ניתנת תרופה המרפה את כלי הדם ובכך מונעת את החסימה ואת התקף הלב.

הטיפול בשערי צדק. צילום: דוברות שערי צדק

לפני מספר שבועות הגיע לשערי צדק גבר בן 35 עם בעיה בתפקוד הלב: במהלך ריצה יומית בלונדון שם הוא מתגורר, הגבר עבר דום לב. בגבר בוצעה החייאה על ידי עוברי אורח והוא פונה לבית חולים שם בוצע בו צנתור בשל החשד כי קיימת חסימה בלב, אולם במהלך הצנתור התברר שאין  כל חסימה בכלי הדם בלב.
 
בדיקות רבות ונוספות שבוצעו בגבר העלו שלא מדובר בבעיה מולדת בקצב הלב אלא באחד מכלי הדם שעובר בתוך שריר בלב. 
 
הגבר חזר לארץ והתייעץ עם מספר מומחים שהחליטו לבצע ניתוח לב ומעקף לאותו כלי דם. אולם גם לאחר הניתוח הבעיה לא נפתרה והגבר המשיך לסבול מכאבים בחזה בזמן מאמץ.
 
הגבר הגיע להתייעצות עם מומחים הלב במרכז הרפואי שערי צדק בה עלה החשד כי בזמן מאמץ כלי הדם של הלב מתכווץ, חוסם את אספקת הדם וכך למעשה הלב עובר התקף. לאור החשד הוחלט לבצע בדיקה ייחודית שלא מבוצעת כלל בארץ.
 
הבדיקה הייחודית כוללת צנתור בו מוזרקת תרופה המכווצת את כלי הדם של הלב ומדמה התקף לב. מיד לאחר כיווץ כלי הדם ניתנת תרופה המרפה את כלי הדם ובכך מונעת את החסימה ואת התקף הלב.

זיהוי הבעיה אפשר מתן טיפול תרופתי מותאם למטופל שתמנע בעתיד התקפי לב חוזרים בשל כיווץ רגעי של כלי הדם.
 
הבדיקה הייחודית בוצעה על ידי ד"ר אמיר אורלב ממרכז הלב המשולב בשערי צדק בהובלת פרופ' מיכאל גליקסון בהשתתפות פרופ' עמיר לרמן מבית החולים מיו-קליניק שבארה"ב. לצורך הבדיקה נערך צוות בית המרקחת בשערי צדק, בהובלתה של אסטל בוקטמן ועזר להביא את התרופה ולהכינה לקראת הפרוצדורה.
 
מנהל מרכז הלב המשולב בשערי צדק, פרופ' מיכאל גליקסון "מערך הלב בשערי צדק הוא מהמובילים בארץ המפתח ומשלב כל העת טיפולים חדשניים וייחודיים הנתונים מענה למחלות ובעיות נדירות בלב. הטיפול הייחודי מצטרך למכלול רחב מאוד של פתרונות וטיפולים לבעיות השונות בלב הניתנות במרכז הלב המשולב בשערי צדק".
 
ד"ר אמיר אורלב "ישנם מקרים נדירים וייחודיים בהם התקף הלב לא נגרם מכלי דם חסום אלא מסיבות אחרות. האבחון וטיפול הייחודי שביצענו, מונע צנתורים וניתוחי מעקב לא הכרחיים ופשוט יכול להציל חיים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה