"טוב שכן קרוב מאח רחוק": עיריית ירושלים מציינת את יום השכן הירושלמי



עיריית ירושלים מזמינה את תושבי העיר להשתתף ביום השכן הירושלמי - יום של אחווה וערבות הדדית

יום השכן הירושלמי

יום השכן הירושלמי הוא יום חג לפעילויות הקהילתיות ברחבי העיר, יום אשר נועד להעלות לסדר היום את חשיבותם של יחסי השכנות הטובה בין הדיירים בכלל ועבור אוכלוסיות הזקוקות לסיוע בפרט, כמו התושבים הקשישים והעריריים.

היום מוקדש לפעילויות שנועדו לחזק את תחושת השייכות לעיר ולשכונה ולייצר ערבות הדדית בין שכנים בעת שגרה ובמצבי חירום.

אז איך זה עובד: פותחים את ערכת "יום השכן הירושלמי" ומחליטים מה לעשות: לארגן משחק גמד ענק עם כל הדיירים, ליזום מבצע ניקיון בסביבת הבנין, או סתם לדפוק בדלת של השכנים עם משהו טעים ולהכיר.

בערכה אפשר למצוא טיפים לשכנות טובה, רעיונות לפעילויות משותפות עבור כל דיירי הבנין ועוד.

את ערכת יום השכן ניתן לקבל בלינק להלן: https://bit.ly/3IoNDbp

עיריית ירושלים מזמינה את תושבי ירושלים להשתתף ב- *"יום השכן הירושלמי" שיתקיים ב- 15.12.2021,* בו יינתן דגש מרכזי על תוכנית "בבניין".

תוכנית "בבניין" נועדה לחזק את רשת הקשרים בבנייני מגורים ופועלת להפגת הבדידות ולחיזוק תחושת השייכות לבניין, לרחוב, לשכונה ולעיר. התוכנית מכירה בערך הרב הקיים ביחסי שכנות ובחשיבותה של קרבה פיזית, המסייעת באיתור מצוקות של תושבים בודדים ובהושטת יד תומכת מתוך מקום של ערבות הדדית ועזרה לזולת. במסגרת התוכנית, פועלים נציגים אשר לוקחים על עצמם לזהות את השכנים הזקוקים לסיוע, לדרוש בשלומם, לארגן יחדיו פעילויות חברתיות ולרתום את השכנים האחרים לסייע ולשמש חוליה מקשרת בינם לבין המערכות הקהילתיות והעירוניות.

הפרויקט פועל במספר רבדים:

"נציגי בניין" - שכנים הדואגים לשלומם של הבודדים הזקוקים לעזרה.

"והדרת בבניין" - קשר בין צעירים ומשפחות לשכן קשיש.

"חגים בבניין" - חיזוק הקשר עם השכנים באמצעות אירועים ופעילות משותפות בשגרה ובימי חג.

"תבלין בבניין"- עזרה בהקמת גינות תבלין לשיפור הנראות וליצירת מרחב משותף ומטופח.

"ניפגש למטה"– פעילויות תרבות ופנאי בבניינים.

במסגרת התוכנית פעילים כיום כ- 2,000 נציגים הנמצאים בקשר קבוע ושוטף עם שכניהם ועם המינהל הקהילתי. פעילותם כוללת הפקת תוכנית קהילתית חודשית קבועה בבניין, תמיכה בשכנים הזקוקים לעזרה ותיווך אל מול השירותים קהילתיים והעירוניים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "המעורבות הקהילתית הגבוהה, הסולידאריות, האמפתיה והחוסן החברתי המפותח מאפיינים את העיר ירושלים. הדבר נכון תמיד ובא לידי ביטוי בקורונה ביתר שאת. אני קורא לתושבים הירושלמיים להשתתף בפרויקט המיוחד הזה. כוחנו באחדותנו".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה