חטף אזרחית זרה ודרש כופר של 50 אלף שקל



המשטרה פיענחה חטיפת נתינה זרה מסרי לנקה לשם כליאה וסחיטה, ובימים הקרובים יוגש כתב אישום נגד החשוד המרכזי. חוקרי ימ״ר ירושלים שעצרו את החוטף שדרש תמורת שחרורה כופר של 50,000 ש״ח, וחילצו את האשה, עצרו חשוד נוסף, וחשפו בחקירה את נתיב ההברחה של נתינים זרים מסרי לנקה מגבול ירדן למדינת ישראל

צילום: דוברות המשטרה

בתאריך 18.1.2024 התקבל דיווח למוקד 100 של המשטרה במחוז ירושלים מאשה, נתינה זרה מסרי לנקה השוהה בישראל עם אישור שהייה, על כך שבתה (בת 21, נתינה זרה מסרי לנקה, השוהה בישראל שלא כחוק) נחטפה, והחוטף שאותו היא מכירה, דרש ממנה לשלם כופר של 50,000 ש״ח בתמורה לשחרורה והשבתה לחיק האם.

שוטרי תחנת שפט במחוז ירושלים הגיעו לאם והחלו בביצוע פעולות חקירה ראשוניות. חקירת המקרה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, ובמהרה התברר כי הרקע למעשה פלילי. בהתאם נפתח חפ״ק משטרתי מיוחד בימ״ר ירושלים בניסיון לאתר את האשה שנחטפה ואת החשוד במעשה.

לאחר שימוש באמצעים שונים ופעולות חקירה מגוונות שביצעו חוקרי ימ״ר ירושלים, התחקו חוקרי המשטרה אחר החשוד (36, נתין זר מסרי לנקה השוהה בישראל ללא אישורי שהייה), זהותו ומיקומו.

כבר באותו הלילה, בלשי ימ״ר ירושלים הגיעו לדירה בה שהו באבו גוש. שם השוטרים עצרו את החשוד וחילצו את האשה שחטף, כשהיא בריאה ושלמה ומוחזקת באחד מחדרי הבית.

החשוד נלקח לחקירה בימ״ר ירושלים בחשד לחטיפה לשם כליאה וסחיטה, שהייה לא חוקית בישראל ועוד. האשה הוחזרה לחיק האם, לאחר שנגבתה עדותה במשטרה, ועניינה הועבר במקביל לבחינת רשות ההגירה והאוכלוסין.

מהחקירה בימ״ר ירושלים עולה כי האשה נחטפה מהאם על רקע טענות החשוד בדבר חוב כספי של האם כלפיו. לאחר שחוקרי המשטרה ביצעו פעולות חקירה מגוונות, אותרו ברשות החשוד צילומים, ובהם פרטיהם של עשרות אזרחי סרי לנקה שעפ״י החשד הוברחו ע״י החשוד ושותפיו לישראל שלא כחוק, מגבול ירדן.

גילוי זה, הוביל לפתיחה בחקירה נוספת בימ״ר ירושלים בשיתוף רשות האוכלוסין וההגירה, שבמהלכה נחשף נתיב ההברחה מירדן לישראל.
בנוסף המשטרה עצרה לחקירה בתאריך 31.1 נתין זר נוסף מסרי לנקה השוהה בישראל שלא כחוק, כשהוא מצוי בימים אלו בהליך גירוש המתנהל בעניינו, ונבדק החשד שסייע בחטיפת האשה.

עוד עולה מהחקירה בימ״ר ירושלים, כי האשה נחטפה מבית האם בעורמה, זאת לאחר שהחשוד סיפר לה שאמא שלה נפגעה בפיגוע (שלא התרחש מעולם) ונמצאת בבית חולים, ולכן עליה לבוא עמו. אז למעשה חטף אותה לדירת מגורים ששכר באבו גוש והכין אותה מראש לצורך החזקתה, ודרישת הכופר תמורת שחרורה. כאמור עוד באותו הלילה בלשי ימ״ר ירושלים הגיעו למקום, שחררו את החטופה ועצרו את החוטף.

מעצרו של החשוד המרכזי הוארך מעת לעת
בבימ״ש השלום בירושלים. בסיום החקירה בעניינו גובשה תשתית ראייתית נגדו, והיום הוגשה נגדו הצהרת תובע לקראת כתב אישום שצפוי בימים הקרובים ע״י הפרקליטות. כמו כן מעצרו הוארך היום שוב, זאת עד לתאריך 11.2.

החקירה בנושא ההברחות של הנתינים הזרים מגבול ירדן למדינת ישראל נמשכת בימ״ר ירושלים בשיתוף רשות ההגירה והאוכלוסין, וכך גם חקירתו של החשוד הנוסף שנעצר, שעפ״י החשד היה מעורב בחטיפת האשה.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, שיבח בהערכת מצב שקיים בחודש שעבר לאחר המעצר, את השוטרים, החוקרים והבלשים, שלקחו חלק בפעילות, והובילו לשחרור החטופה ללא פגע ולמעצר החוטף.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה