חומר הדברה מסרטן ומסוכן לבריאות מסוג "דוקטולון" רוסס בגן סאקר



אריה קינג, מחזיק תיק איכות הסביבה בעיריית ירושלים הודיע כי חברה קבלנית שעבדה בגן בגן סאקר בשבוע שעבר ריססה חומר מסוג 'דוקטלון', הינו חומר מסרטן ומסוכן מאד, גם ימים ושבועות לאחר שריססו אותו

חומר מסרטן ומסוכן לבריאות הציבור רוסס בשבוע שעבר בגן בגן סאקר, כך הודיע מחזיק תיק איכות הסביבה בעיריית ירושלים וסגן ראש העירייה, אריה קינג. החומר שרוסס בגן הינו "חומר מסוג 'דוקטלון', חומר מסרטן ומסוכן, גם ימים ושבועות לאחר שריססו אותו", כתב קינג עמוד הפייסבוק שלו. תושבים שהבחינו במעשה של אחד מעובדי הקבלן שריסס את החומר תיעדו אותו ודיווחו.

גן סאקר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"אני מבקש מבעלי הכלבים להימנע מלהוליך את כלביהם בשטח גן סאקר, לפחות עד ל20.5.21! אני מבקש סליחה על עוגמת הנפש ועל העמדת חייכם וחיי בעלי החיים שלכם בסכנה ברורה כל כך.
אציין, הועדה לאיכות הסביבה שבראשותי, קיבלה החלטה שייאסר השימוש בחומרים מסרטנים בתחומי גני הציבור בעיר. ההחלטה קיבלה תוקף באופן של אישור מועצת עיריית ירושלים, אולם, לצערי הרב, חברה שהיא קבלן מבצע של תאגיד עירוני, פעלה בניגוד מוחלט להחלטת מועצת העירייה".
אני מבקש ראשית להתריע בפני תושבי העיר שמוציאים את כלביהם לשוטטות באזור גן סאקר, שימרו עליהם ואל תתנו להם לרדת לשטחים הפתוחים בגן סאקר, לפחות עד 20.5.21 (הוראות היצרן אוסרות כניסת בעלי חיים, 21 ימים ממועד הריסוס, מקרה הריסוס האחרון שידוע לי בגן סאקר,היה ב29.4.21).

העובד שביצע את הריסוס(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של אריה קינג)
"בישיבת הועדה לאיכות הסביבה הקרובה, בכוונתי לזמן את כלל קבלני הגינון והריסוס שפועלים מטעם העירייה ותאגידי העירייה ולתריע בפניהם בצורה שלא תשתמע בשתי קולות,הבא בתור שיפר את החלטות מועצת העירייה ויעבור על 'חוק התווית', החוק שמגדיר את התנאים לביצוע ריסוס בחומרים מסוכנים, אני אישית אגיש נגדו תלונה במשטרה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה