חודש המאבק באלימות נגד נשים בירושלים



עיריית ירושלים, בשיתוף תנועת נעמת, תקיים אירועים מיוחדים להעלאת המודעות למאבק באלימות מגדרית

אילוסטרציה: פלאש 90

האירוע המרכזי יתקיים היום (ראשון) בשעה 17:00, בהיכל הפיס לתרבות ולאמנויות ירושלים בפסגת זאב. האירוע יכלול מיצג  "איננה עוד" - שיציג את סיפורן ובגדיהן של 11 נשים שנרצחו על רקע מגדרי, הרצאה של דנה עמר - מחברת הספר "ביום שלבשתי אדום" וההצגה  "מותרת" - סיפורה של סגן זיוה רוזנשטיין, אשר עברה אונס אלים בצבא, ומתמודדת לראשונה עם השלכות האירוע שהתרחש לפני שנים.

האירוע פתוח לקהל.

אירוע ייחודי נוסף הוא השקת קמפיין רחב היקף תחת הסלוגן "אל תערבבו אותי" – קמפיין משותף למיגור האלימות המגדרית של עיריית ירושלים, בשיתוף נעמת ובעלי מקומות הבילוי בירושלים.

הקמפיין יושק במעמד ראש העיר, משה ליאון ורעייתו סתוית, ביום רביעי, כ' בכסלו | 24.11 בשעה 20:00 - בהוסטל the post ברחוב כורש 3, בהנחיית מגיש הטלוויזיה צחי קומה ובהשתתפות מורן אטיאס, לאה שנירר, דין מירושניקוב, בעלי מקומות בילוי ומובילי דעה נוספים.

האירוע סגור למוזמנים, אך ישודר בדף הפייסבוק של עיריית ירושלים, באתר עיריית ירושלים ובערוצים נוספים.

אירועים נוספים בשכונות:

פעילויות ומופעים להורים ולילדים עם עמותת "לתת פה".

סדנאות הגנה עצמית מטעם עמותת "אל הלב".

בשכונות רמת שלמה, נווה יעקב ופסגת זאב - הרצאות "באשר  תלכי".

פרטים נוספים במינהלים הקהילתיים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "תופעת האלימות כלפי נשים חוצה שכבות, דתות ומגזרים. עלינו להתחייב כחברה לעשות הכל כדי למגר את האלימות, לשלב כוחות בין גברים ונשים, לפעול ולצאת בקריאה משותפת וברורה כנגד תופעת האלימות הפיזית, המינית והכלכלית כנגד נשים. נעשה הכל כדי למנוע ולהיאבק במעשים כאלה".

אילנה דניאל, יו"ר נעמת ירושלים: "נשים רבות במקומות הבילוי מוטרדות ואף נפגעות מאלימות מילולית ומינית. מי שנמצא סביבן לא תמיד יודע לקרוא את הסיטואציה ולא יודע כיצד לסייע, למי לפנות ולמי להפנות. לכן אנחנו בנעמת מכירות בחשיבות הפרויקט לזיהוי הסימנים. כי כל אחת מאיתנו היא שומרת הסף, וכל אחד מאיתנו שומר אחותנו הוא.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה