חדש בירושלים: קליניקה חברתית חדשה לצרכים רגשיים ונפשיים



הקמת הקליניקה החברתית, היא חלק מפעילותו של ארגון 'אנימה' לקידום יוזמות טיפוליות-חברתיות, אותו הובילה עיריית ירושלים, במסגרת התכנית "מעצמאים לקואופרטיב"

צילום: דוברות עיריית ירושלים

הקליניקה החדשה שתיפתח בעיר בהובלת עיריית ירושלים, תיקרא "We Talk" ותציע לבני נוער ומבוגרים טיפולים פסיכותרפיים במחירים מוזלים, שיוענקו ע"י אנשי מקצוע מוסמכים – שיזכו גם הם לסביבת עבודה שיתופית, מקצועית ותומכת.

הקמת הקליניקה החברתית, היא חלק מפעילותו של ארגון 'אנימה' לקידום יוזמות טיפוליות-חברתיות, אותו הובילה עיריית ירושלים, במסגרת התכנית "מעצמאים לקואופרטיב". התכנית, המזמינה עצמאיים להקים עסקים הפועלים למען מטרות חברתיות, מקדמת מודל עסקי חדשני ייחודי לעיר, שרואה בעסקיה השונים לא רק מקור רווח כלכלי, אלא גם פלטפורמה משמעותית ליצירת מענה חברתי בעל ערך עבור התושבים.

במסגרת התכנית, העירייה ליוותה את הקמתם של כ-50 עסקים ירושלמים חברתיים, והקימה עבורם מודלים עסקיים מגוונים ויצירתיים, תוך ייעוץ, תמיכה והכוונה עסקית. בין העסקים האלו, ניתן למצוא למשל את הפאבים הקהילתיים 'זאביק' ו-'פאב בארמון' ואת קייטרינג המזון המוצל - 'מצילות מזון'.

הקליניקה החברתית החדשה בירושלים, תפעל בשכונת תלפיות במרחב מזמין ומשופץ, ותהווה בית טיפולי חברתי, אותו יפעיל צוות של נשות ואנשי מקצוע פרטיים, שיעניקו מענה נפשי לתושבים הזקוקים לכך באמצעות מגוון טיפולים בתחום הפסיכותרפיה (טיפול באמצעות שיחה).

הטיפולים בקליניקה מיועדים לאוכלוסייה הכללית ויאפשרו לתושבים לקבל מענה מקצועי במחירים נגישים, לשלל צרכים רגשיים ונפשיים. מעבר לטיפולי הפסיכותרפיה המוכרים, לחלק מצוות המטפלים יש את הכלים המקצועיים על מנת להציע מענה רחב ומקיף יותר למטופלים, עם שיטות טיפול כמו: פסיכודרמה, האקומי, EMDR ועוד.

בשורה משמעותית נוספת של הקליניקה החדשה, היא במתן מענה גם למצוקת אוכלוסיית המטפלים הפרטיים, שלרוב עבודתם נעשית לבד, ללא מסגרת מקצועית וללא התמיכה הקולגיאלית הנחוצה במקצועות הטיפוליים. באמצעות המרחב החדש, יוכל צוות המטפלות והמטפלים לעבוד יחד בשיתוף פעולה, ללוות זה את זו וליהנות מתמיכה מקצועית וחברתית. העבודה המשותפת תכלול גם הדרכות, ישיבות צוות, מפגשי עמיתים ועוד.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "עיריית ירושלים ממשיכה לקדם עסקים מקומיים שמביאים איתם לעיר גם תרומה קהילתית חשובה. בשנים האחרונות, סייענו בהקמתם של עשרות עסקים חברתיים שהביאו לעיר רווח כפול, כלכלי וקהילתי, ואנו נמשיך לתמוך בשלל תוכניות שיחזקו את כלכלת העיר, את בעלי העסקים ואת איכות החיים של התושבים במגוון רחב של היבטים."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה