זה רשמי: העיר ירושלים עולה במדד הסוציואקונומי מ-2 ל-3



העיר ירושלים עלתה במדד החברתי כלכלי לדירוג 3, כך הודיעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ראש העיר ליאון: "זוהי בשורה ענקית לירושלים, שעוד צפויה לטפס עוד במדד"

(צילום: משה שי, פלאש 90)

ירושלים משתפרת: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה את המדד החברתי כלכלי המעודכן ומודיעה כי ירושלים עלתה לדירוג מ-2 ל-3 במדד הסוציואקונומי הארצי. 

 המדד מתפרסם אחת לשנתיים, ומייצג את המצב נכון לשנת 2017, הוא אינו משקף את המצב בשטח היום. הניתוח נערך עבור 255 רשויות מקומיות, מתוכן 201 עיריות ומועצות מקומיות ו- 54 מועצות אזוריות בישראל.

הרמה החברתית כלכלית של האוכלוסייה נמדדת באמצעות שילוב תוכניותיה הבסיסיות של האוכלוסייה בתחומים: הרכב דמוגרפי, השכלה וחינוך, רמת חיים, תעסוקה וגמלאות. מקורות הנתונים הם: הלמ"ס,  ביטוח לאומי, משרד האוצר, משרד הביטחון, משרד החינוך, רשות האוכלוסין ומשרד התחבורה.

בנוסף לבשורה הגדולה התבשרה העיר ירושלים כי היא העיר היחידה הגדולה בישראל שעלתה במדד. רוב הערים הגדולות בישראל שמרו על אותו מדד מלבד אשדוד שירדה מאשכול 5 ל-4.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "זוהי בשורה ענקית לעיר ירושלים שעוד צפויה לטפס עוד במדד ולהפוך לעיר המובילה בישראל. בשנים הקרובות נמשיך להשקיע בתושבי העיר ויחד כולנו נצעיד את ירושלים לפסגות אליה היא ראויה". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה