התקפה איראנית על אתרים ישראלים



עשרות אתרים ישראלים הותקפו היום (חמישי) על ידי האקרים איראנים, על רקע "יום ירושלים הבינלאומי" (יום אל קודס).
"אנו מתכנסים כאן כדי לנקום בפשעי הציונים נגד הפלסטינים שמתו או איבדו את חייהם, משפחותיהם ואדמותיהם. מה שאנחנו יכולים לעשות, זה לנקום מרחוק על ידי מתקפת סייבר", כתבו בערוץ היוטיוב של האקרים.
האתרים שהותקפו מופעלים באמצעות פלטפורמת WordPress שהיא מערכת חינמית ללקוחות פרטיים וקטנים יחסית

.

ממערך הסייבר נמסר: "שלום רב, בשעות האחרונות התקבלו דיווחים במערך הסייבר הלאומי אודות אתרי אינטרנט בישראל שהושחתו עם מסרים אנטי-ישראליים. הנושא מטופל על ידי המערך. אנו ממליצים לגולשים להימנע מלחיצה על קישורים במידה שגולשים לאתר שהושחת".

רוב האתרים שהותקפו מופעלים באמצעות פלטפורמת WordPress, מציגים כעת סרטון אילסוטרציה שבו כביכול תוקפים את ישראל, עם הכיתוב "הספירה הפוך להרס ישראל נתחל מלפני הרבה זמן" (השגיאות במקור). האתרים עליהם השתלטו מציגים שלושה קישורים, בין היתר לערוץ היוטיוב של התוקפים ולקבוצת הפייסבוק שלהם.

בהודעה ששלחה ללקוחות החברה, מסרה חברת Upress שמאחסנת אתרים וכתבה: "לקוחות יקרים, היום בשעה מוקדמת זיהנו מתקפת סייבר רחבת היקף על אתרים רבים שמאוחסנים אצלנו. מדובר במתקפה מכוונת ורחבה של גורמים אנטי ישראליים (איראניים). זיהינו חולשת אבטחה בתוסף וורדפרס שגרמה לפרצה, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם רשות הסייבר הממשלתית, מבצעים חקירת אבטחה ומטפלים בכל האתרים. אנחנו כרגע עובדים בכל המרץ כדי לתקן את נזקי התקיפה בהקדם האפשרי.האתרים שלכם והמידע שלכם מגובים במערכי הגיבוי שלנו ואנחנו פועלים על מנת לטפל בכל האתרים שנפגעו. זה אירוע קשה מאוד ואנחנו מבטיחים שנעבור אותו".

הודעת האיראנים:

"אנו מתכנסים כאן כדי לנקום בפשעי הציונים נגד הפלסטינים שמתו או איבדו את חייהם, משפחותיהם ואדמותיהם. מה שאנחנו יכולים לעשות, זה לנקום מרחוק על ידי מתקפת סייבר", כתבו בערוץ היוטיוב של האקרים.

לוטם פינקלשטיין, מנהל מחלקת מודיעין סייבר בצ'ק פוינט אומר:

"היום חל יום אל קודס ובמסגרת זו אנחנו רואים התארגנות של האקרים מהעולם המוסלמי (ככל הנראה טורקיה, צפון אפריקה, רצועת עזה) שפועלת לתקוף אתרים ישראלים ולהחליף את עמוד הבית בתמונות ובכיתוב אנטי ישראלי. מדובר באתרים המאוחסנים על אותו שירות ענן וככל הנראה זה יצר נקודת כשל יחידה שהביאה לפגיעה במספר אתרים המאוחסנים בשירות הזה".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה