התושבים יחליטו – העירייה תבצע: המיזם החדש והמפתיע של עיריית ירושלים



פיילוט ייחודי בשכונת הגבעה הצרפתית יאפשר לתושבי השכונה להשפיע איפה בשכונה יושקע תקציב של חצי מיליון שקלים

המיזם החדש והמפתיע של עיריית ירושלים. צילום: פלאש 90

כמה פעמים חשבתם שיש לכם מה לתרום לתהליך התכנון העירוני? כמה פעמים רציתם להשמיע את קולכם בקבלת החלטות על פרויקטים עירוניים? עכשיו יש לכם הזדמנות להשפיע.

עיריית ירושלים, בהובלת מינהל תפעול, האגף לתכנון אסטרטגי ורובע מזרח, פיתחה פיילוט ייחודי במסגרתו תאפשר לתושבי שכונת הגבעה הצרפתית להשפיע על הקצאת תקציב בסך 500,000 שקל עבור פרויקט שכונתי על-פי בחירתם.

בימים האחרונים העירייה יצאה ב"קול קורא" בנושא והזמינה את התושבים להשתתף בפיילוט ולהשפיע. מדובר במודל המיושם במדינות שונות בעולם, המאמינות כי חלק מהתקציב העירוני צריך להיות נשלט ישירות על-ידי התושבים. פרקטיקה זו מבוצעת בפעם הראשונה בירושלים ושכונת הגבעה הצרפתית נבחרה לביצוע הפיילוט.

כדי לאפשר את המהלך יאפיינו אנשי מקצוע מהעירייה יחד עם צוותי המינהל הקהילתי מסגרת אפשרויות פעולה ספציפיות עם התקציב המדובר, מתוכן יוכלו התושבים לבחור. בנוסף, ניתן יהיה להציע הצעות חדשות אשר ייבחנו על ידי אנשי המקצוע. במידה שהן יהיו ישימות - הן יבוצעו .

בין הפרויקטים אותם ניתן לקדם: תאורה, תמרור, מעקי בטיחות, נטיעת עצים ושתילים, ריהוט רחוב, פינות הצללה וישיבה, פינות כושר וכד'. רשימת הרעיונות שיבחרו תפורסם על-ידי המינהל הקהילתי והתושבים ייקחו חלק בהליך הצבעה – בסופו ייבחר הפרויקט שיבוצע.

התושבים מוזמנים להיענות ל"קול הקורא" – להציע רעיונות לשדרוג המרחב השכונתי ולהפיץ את הרעיון. השאיפה בעירייה היא  להגיע למספר רב של תושבים אשר ישתתפו במיזם החדשני, אשר ינוהל על-ידי המינהל הקהילתי.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מדובר בפיילוט יוצא דופן שמאפשר לתושבים להיות שותפים לקידום רעיונות שישפיעו על שכונת מגוריהם. אני קורא לכולם לקחת חלק במיזם, לייצר בנק רעיונות שכונתי במגוון תחומים ולשדרג את השכונה שלהם".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה