עיריית ירושלים אישרה את התכנית להקמת המתחם העסקי בוואדי ג'וז



התכנית משתרעת על שטח של כ- 80 דונם, ממוקמת בין רחוב עותמאן בן עפאן מדרום, הגובל בתכנית מע"ר מזרח, דרך הרחוב הראשי בוואדי ג'וז. ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אני שמח על אישור תוכנית נוספת במזרח ירושלים למען התושבים״

עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובניה אישרה אתמול (ג') את התכנית להקמת המתחם העסקי בוואדי ג'וז, שפותחה ביוזמה משותפת של העירייה ושל משרד ירושלים ומורשת.

הדמיה לתכנית: הרשות לפיתוח ירושלים

בשכונת ואדי ג'וז קודמה תכנית להסדרה ופיתוח השכונה, אשר חילקה את השכונה למתחמים. אחד המתחמים הוא כאמור המתחם העסקי, שממוקם ברחוב וואדי ג'וז.

התכנית משתרעת על שטח של כ- 80 דונם, ממוקמת בין רחוב עותמאן בן עפאן מדרום, הגובל בתכנית מע"ר מזרח, דרך הרחוב הראשי בוואדי ג'וז, המאופיין בבניה של סככות ובניה לא חוקית, המשמשת למסחר, מלאכה ומוסכים, ועד לשדרות האוניברסיטה העברית מצפון.

התכנית קובעת היקפי בניה לתעסוקה בשטח של כ- 200 אלף מ"ר לתעסוקה, מסחר, מלונאות ו-10% מגורים. הבינוי יהיה בגובה של 8 קומות במגרש הדרומי ועד 14 קומות במגרש הצפוני באופן מדורג.

התכנית קובעת בכל מגרש היקף מגורים בשיעור של 10% מזכויות הבניה, לצורך תמריץ לבניה של כלל המתחם, וקובעת כי לאורך רחוב וואדי ג'וז תשולב חזית מסחרית פעילה ורציפה והסדרה של רחוב עותמאן בן עפאן, המשמש חיבור בין שכונת וואדי ג'וז למע"ר מזרח ולעיר העתיקה.

התוכנית במימון עיריית ירושלים ומשרד ירושלים ומורשת והיא חלק מהחלטת הממשלה לחיזוק ומיצוב אגן העיר העתיקה.

מגישת התכנית היא הרל"י (הרשות לפיתוח ירושלים), ועורך התכנית הוא משרד ארי כהן אדריכלות ובינוי ערים.

הדמיה לתכנית: הרשות לפיתוח ירושלים

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אני שמח על אישור תוכנית נוספת במזרח ירושלים למען התושבים. התכנית מציעה הקמת מרכז תעסוקה גדול במזרח ירושלים שיביא להרחבת אפשרויות התעסוקה ויגביר את השתתפות תושבי מזרח ירושלים בכוח העבודה בעיר".

שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין:אישור הקמת מתחם העסקים בואדי ג׳וז הוא בשורה מצוינת עבור ירושלים. התוכנית מייצרת לתושבי מזרח ירושלים אפשרויות תעסוקה חדשות ומתקדמות, מפתחת את האזור כמרכז תיירותי נוסף בירושלים ומחזקת את כלכלת העיר. משרד ירושלים ומורשת בראשותי ימשיך לפתח ולקדם את ירושלים לטובת כלל תושבי העיר״.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה