הרכבת הקלה בדרך לגילה: החלו עבודות התשתית



החלו העבודות להכשרת תוואי הרכבת הקלה בציר פת-גילה וברחוב מרגלית, בשכונת גילה. משך העבודות שלב א' של הפרויקט כ- 36 חודשים

עיריית ירושלים ומשרד התחבורה (תכנית אב לתחבורה ירושלים), בביצוע חברת מוריה, מקדמים את הקמתם של קווי הרכבת הקלה החדשים (הקו הירוק והקו הכחול) בשכונת גילה. במהלך החודש הקרוב, יחלו עבודות התשתית והפיתוח להכשרת תוואי הרכבת הקלה בשני מוקדים מרכזיים במקביל, האחד מצומת פת לכל אורך ציר דב יוסף עד לצומת הרוזמרין והשני ברחוב המרגלית הסמוך לפארק גילה.

השלב הראשון של עבודות הרכבת הקלה בציר פת- גילה ובתוך שכונת גילה, הכוללות את עבודות התשתית והפיתוח של הרכבת, יימשך כ- 36 חודשים. בשלב השני של הפרויקט יונחו מסילות הרכבת הקלה על ידי הזכיין שייבחר.

העבודות מרחוב יעקב פת ולאורך רחוב דב יוסף, כוללות החלפה מלאה ושדרוג התשתיות, וכן חידוש והרחבה של המעברים התת-קרקעיים, ופיתוח המרחב הציבורי. כמו כן, במסגרת העבודות יוקמו קירות תמך חדשים, יועתקו תשתיות תקשורת, חשמל ותאורה, ובנוסף ישודרגו תשתיות המים והביוב וכן יבוצעו עבודות פיתוח הכוללות ריצוף חדש, עצים, ספסלים ועוד. העבודות יתבצעו במדרכה ובנתיב הנסיעה הצמוד למדרכה המזרחית, כאשר לאורך תוואי הכביש תוותר רצועה זמנית לשם הנחת המסילות. 

במסגרת העבודות גשר נחל רפאים, הממוקם מעל פארק המסילה יפורק ויבנה מחדש וזאת בכדי להתאימו למעבר הרכבת הקלה. העבודות יבוצעו בימים א'-ה' בין השעות 07:00-19:00 ובימי ו' על פי הצורך. עבודות לילה יתבצעו על פי הצורך ועל פי הנחיות המשטרה.

לצורך ביצוע העבודות יבוצעו שינויים בהסדרי התנועה לאורך ציר דב יוסף ובחיבור עם רחוב יעקב פת, לרבות צמצום נתיבי הנסיעה בשני הכיוונים. תנועת הרכבים והתנועה הציבורית יתנהלו בנתיבים הפתוחים. בנוסף, פארק המסילה יחסם למעבר באזור גשר רפאים.

במקביל, יחלו במהלך החודש הנוכחי עבודות התשתית והפיתוח של הרכבת הקלה בתוך שכונת גילה, שתחילתן יהיו ברחוב המרגלית. המקטע הראשון של העבודות יחל על רחוב מרגלית, בקטע שבין רחוב נשר לרחוב היקינטון (עבודות בשני צדי הכביש). המקטע השני יכלול את רחוב מרגלית בין יקינטון לרחוב דגן ( עבודות בשני צדי הכביש),  כאשר  המקטע השלישי יכלול את רחוב צביה ויצחק (עבודות בשני צדי הכביש), והרביעי את רחוב הגננת עד לחיבור עם רחוב דב יוסף (עבודות בצד הצפוני של הכביש).

באדיבות תכנית אב לתחבורה ירושלים

עופר איובי , יועץ בכיר לראש העיר ויו"ר מינהל הקהילתי גילה עד לאחרונה :" שכונת גילה הולכת למהלך המשמעותי ביותר בעשורים האחרונים מבחינת תשתיות תחבורתיות. התקופה הקרובה צפויה להיות מורכבת ומאותגרת בגילה עם תחילת עבודות הביצוע של הרכבת הקלה .ראש העיר, עיריית ירושלים והמינהל הקהילתי רואים במידע ובהסברה לתושבים חשיבות עליונה ואנו עושים את מירב המאמצים בכדי להקל על התושבים ולצמצם ככל הניתן את ההפרעה באיכות החיים ובשגרת החיים בשכונה. כל צוותי העבודה ומנהלי הפרויקטים הונחו לשיתוף פעולה מלא ולמאמץ משותף לטובת התושבים ובנוסף הגברנו את כמות מכווני התנועה שיהיו במהלך העבודות. עם השלמת העבודות של הרכבת הקלה ועם כביש בגין תהפוך גילה לאחת השכונות הנגישות ביותר בירושלים הן מבחינה תנועתית והן מבחינת התחבורה הציבורית" .

גילה – שכונת אחת – שני קווי רכבת קלה

עבודות הביצוע האמורות הינן עבור 'הקו הירוק' ו'הקו הכחול' של הרכבת הקלה. 'הקו הירוק' המחבר בין האוניברסיטה בהר הצופים לשכונת גילה הינו באורך של  כ-19 קילומטרים. 'הקו הירוק' יעבור לראשונה בשכונות חרדיות בירושלים ביניהן: מעלות דפנה ובר אילן. בנוסף, מקודמות עבודות הביצוע של 'הקו הכחול'. 'הקו הכחול' שאורכו הינו 23 ק"מ, יחבר בין שכונת רמות לשכונת גילה. שלוחה נוספת של הקו תצא ממלחה דרך קריית הספורט ושכונת הקטמונים.

יצוין כי לאחר העבודות על 'הקו הירוק' בגילה ב ו-ה לא תידרש כל עבודה נוספת כדי לאפשר גם ל'קו הכחול' לנוע בהם. עם השלמת ה'קו הירוק' ו'הקו הכחול' ייהנו תושבי גילה משני קווי רכבת קלה שיחברו את השכונה לרשת המסילתית של ירושלים. מגילה ה' ינוע ה'קו הירוק' לאורך רח' הגננת, דרך דב יוסף, צומת פת והרצוג לכיוון התחנה המרכזית בעוד 'הקו הכחול' ינוע מגילה ה' דרך רח' הגננת, הרוזמרין, דרך חברון, קרן היסוד והמלך ג'ורג'. לאורך השכונה ימוקמו שמונה תחנות נוסעים אשר ישמשו את שני הקווים, וחלקן יהיו צמודות לתחנות אוטובוסים.

בנוסף, במסגרת העבודות ישודרג מסוף האוטובוסים הסמוך לפארק גילה, אשר  ישודרג ויורחק מעט מערבה (מעל הכביש היורד לשכונת מורדות גילה),  בסמוך אליו תשודרג גינה ציבורית חדשה, חניון כלי רכב ל-80 מקומות חניה ויבוצע פיתוח של מרחב הכניסה ליער.

באדיבות תכנית אב לתחבורה ירושלים

כמו-כן,  יוקם בסמוך לצומת הרחובות לשם וצביה ויצחק חניון ל-50 מקומות חניה. בעתיד מתוכנן בקצה הקו חיבור רחוב דלה פרגולה ושכונת מורדות גילה, באמצעות דרגנועים אל תחנת הרכבת ברחוב המרגלית.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה