הריסת מבנים במזרח ירושלים



אנשי המנהל האזרחי, מלווים בכוחות גדולים של צבא ומשטרה, נכנסו עם דחפורים לוואדי חומוס, שטח פלסטיני ליד צור באהר שבמזרח ירושלים והורסים 12 מבנים המהווים סיכון ביטחוני בשל סמיכותם לגדר הביטחון. זאת לאחר שבג"ץ קיבל את עמדת המדינה שיש צורך ביטחוני בהריסתם ודחה את עתירת התושבים

הריסת המבנים: צילום: Free Jerusalem

כוחות גדולים של צה"ל  והמנהל האזרחי החלו לפנות בוקר (שני) בהריסת מבנים לא חוקיים בכפר צור באהר שבמזרח ירושלים. מדובר ב-12 מבנים, בהם 72 יחידות דיור, רובם לא מאוישים, המהווים סיכון ביטחוני בשל סמיכותם לגדר הביטחון. במבצע ההריסה, שנחשב גדול וחריג בהיקפו, משתתפים כוחות גדולים של משטרה, מג"ב וצבא שנכנסו הבוקר אל הכפר כדי ללוות ולאבטח את אנשי המנהל האזרחי שהגיעו עם דחפורים וכלים הנדסיים גדולים. עד כה מתקדמות פעולות ההריסה ללא הפרעה משמעותית לכוחות.

בג"ץ קיבל בחודש יוני האחרון את עמדת המדינה וקבע כי אותם מבנים הוקמו בניגוד לתקנות הבנייה, ואין כל מניעה להריסת 12 המבנים, שנבנו בצורה בלתי חוקית. פסק הדין של בג"ץ, שנכתב על ידי השופט מני מזוז, קיבל במלואו את מסגור הנושא כעניין ביטחוני בלבד.  הדד-ליין שניתן לתושבים פג ביום שישי האחרון. התושבים טענו מנגד כי יהפכו להומלסים אם יעזבו את הבתים ואמרו כי קיבלו אישור לבנות מהרשות הפלסטינית.

מדובר בכפר שעל פי הסכמי העבר נמצא בשליטה אזרחית של הרשות הפלשתינית, אך באחריות ביטחונית ישראלית. יחד עם זאת הוא ממוקם מצידה הישראלי של גדר ההפרדה. מערכת הביטחון החליטה כי יש להרוס את המבנים בשל הסיכון שהם מהווים לחומת ההפרדה.

השר לבטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן בטוויטר: בניגוד לשקרים שמפיצים הפלשתינים: הריסת המבנים הבלתי חוקיים בוואדי אל חומוס במזרח ירושלים היא לפי פסיקת בג״צ, שבחן וקבע חד משמעית, שמדובר במבנים שנבנו שלא כחוק בסמוך לגדר הבטחון ומהווים סיכון לחיי האזרחים ולכוחות הבטחון. ההליך בבג״צ ארך מספר שנים ואתמול בג״צ דחה את הבקשה לעיכוב ביצוע.

תנועת "לך ירושלים": "אנחנו מברכים את ממשלת ישראל על ביצוע פסק הדין של בג"ץ. פינוי הבתים אשר ניבנו בצורה שאינה חוקית ובצמוד לגדר ההפרדה תאפשר לצה"ל לפעול במרחב בצורה יעילה במלחמתו בטרור הפלשתיני. אנו מחזקים את ידי כוחות הביטחון בפעילותם הנחושה במרחב גדר ההפרדה למען ביטחונם של תושבי ירושלים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה