הקמפיין שיטלטל אתכם- "יש מקומות בישראל שזו הדרך היחידה להראות נשים במרחב הציבורי"



הדרת הנשים משלטי הפרסום בירושלים נמשכת ביתר שאת, ונראה כי לא ממש קורה על מנת לעצור את התופעה. שדולת הנשים החליטה להילחם בתופעה ויצאה בקמפיין ברחבי הארץ בו מוצג השחקן צחי הלוי, אך כשתתקרבו אל התמונה תבחינו שהיא מורכבת מפסיפס של נשים, שחלקן הושחתו במסגרת פרסומות שבהן השתתפו - כאשר מתחת מצוין הכיתוב: "יש מקומות בישראל שזו הדרך היחידה להראות נשים במרחב הציבורי"

כבר יותר מעשור שקבוצות קיצוניות מוחקות פנים של נשים מפרסום חוצות בירושלים  באשדוד ובערים נוספות

מטרת הקמפיין היא העלאת מודעות את תופעת הדרת הנשית משלטי חוצות, תופעה שההיקפים שלה גדלו בשנים האחרונות ואינה מקבלת מענה ראוי מהרשויות. על פי הנתונים 95% מהתיקים שנפתחו במשטרה בין 2017-2021 נגד השחתת נקודות פרסום נסגרו, ותיק אחד בלבד הגיע לתביעה.

בשנים האחרונות מפרסמים וחברות פרסום נמנעים מלפרסם קמפיינים בכיכוב נשים על שלטי חוצות,  כדי להימנע מהעלות הכספית הכרוכה בתיקון הפרסומים המושחתים. מי שמשלמות את המחיר האמיתי הן כמובן הנשים, שמודרות מהזירה הציבורית.

"תופעת השחתת שלטי חוצות עם דמויות נשים היא רק חלק מתופעת ההדרה של נשים מהמרחב הציבורי, המהווה איום של ממש על ההישגים המשמעותיים שהושגו בתחום זכויות הנשים והשוויון המגדרי בישראל", אומרת הדס דניאלי ילין, מנכ"לית שדולת הנשים. "מחיקת פרצופי נשים היא פרקטיקה שמחזקת ומאששת את פעולותיהם של גורמים קיצוניים שמבקשים להעלים אותנו מהמרחב הציבורי. הגענו למצב אבסורדי בו חברות הפרסום נאלצות להימנע מפרסום תמונות של נשים. אין אכיפה ואין הרתעה.

קמפיין שדולת נשים - פייסבוק


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה