הצתת מבנה העירייה: כתב אישום הוגש נגד גבר בן 42 תושב מזרח העיר



תושב מזרח י-ם, בשנות ה-40 לחייו, מואשם בהצתת מבנה של עיריית ירושלים בשבוע שעבר. "הנאשם כעס על הקנס וגמר בליבו להצית את בניין העירייה"

השריפה במבנה עיריית ירושלים. צילום: כב"ה מחוז ירושלים

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום המייחס לנאשם (בן 42) עבירת הצתה וזאת בגין הצתת מבנה בעיריית ירושלים מספר שעות לאחר שקיבל דו"ח מהפיקוח העירוני בגין רוכלות בכיכר ספרא.

ראשיתה של חקירת המשטרה החלה כאשר שוטרים הוזעקו בשעות אחר הצהריים ב-22 באפריל, יום רביעי בשבוע שעבר, לבניין עיריית ירושלים בעקבות דיווח על שריפה שהתחוללה במקום.

פעולות חקירה מהירות ומתקדמות הביאו למעצרו של חשוד, תושב מזרח ים בשנות ה-40 לחייו, בסמוך לזירה. מחקירת המשטרה עלה חשד כי הרקע לאירוע הינו בקבלת דו"ח שנרשם שעות ספורות ללפני ההצתה. החשוד קיבל קנס של 475 שקלים על ידי פקח עיריית ירושלים, וככל הנראה מספר שעות לאחר מכן הוא הצית את מבנה העירייה.

מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת בבית המשפט, וביום שישי, הגישה הפרקליטות כתב אישום ובקשה למעצרו עד לתום ההליכים. 

בכתב האישום נכתב כי בעקבות הקנס שקיבל החשוד "הנאשם, אשר כעס על כך שקיבל קנס, גמר בליבו להצית את בניין העירייה בכיכר ספרא בירושלים כנקמה על הקנס שקיבל מהפקח. בטרה להוציא לפועל את תכניתו להצית את העירייה, רכש הנאשם שני בקבוקי שתייה של ליטר וחצי ורוקן אותם מתוכנם. הנאשם הגיע לתחנת הדלק דור אלון ברחוב עאמר אל אעלס בירושלים ומילא את הבקבוקים בבנזין. לאחר מכן הלך הנאשם לבניין העירייה, ובסמוך לשעה 18:47 נעמד מאחורי בניין מספר 2 מבחוץ, ומשסבר לאחר שבחן, שאין בקומה אנשים, השליך אבן גדולה לעבר חלון הזכוכית וניפץ את החלון".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה