הצומת הקטלני ביותר: צומת גולדה מאיר ויגאל ידין



עוברים בצומת הרחובות שדרות גולדה מאיר ויגאל ידין בירושלים? כדאי שתנקטו במשנה זהירות ותקוו לעבור את הצומת בשלום משום ש-76 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצומת במהלך שלוש שנים (2020-2018), שניים מהם באורח קשה, הכי הרבה מבין כל הצמתים העירוניים בישראל

אילוסטרציה: פלאש 90

בעמותת אור ירוק ניתחו את כל הצמתים העירוניים בישראל על בסיס נתוני ההיפגעות של הלמ"ס במשך שלוש שנים (2020-2018), כאשר סף הכניסה לרשימה הוא צומת שבו התרחשו שלוש תאונות ומעלה בשנת 2020. 

בירושלים נמצאו 28 צמתים אדומים שבהם נפגעו 571 בני אדם בתאונות דרכים, 30 בני אדם  נפצעו קשה. במקום הראשון צומת גולדה מאיר ויגאל ידין - הצומת העירוני האדום בישראל - 76 נפגעים בתאונות דרכים בשלוש שנים.

כמו כן, במקום השני ברשימת הצמתים העירוניים האדומים בישראל נמצא צומת הרחובות דרך חברון-האומן-וינר בירושלים עם 54 נפגעים בתאונות דרכים, ארבעה מהם באורח קשה ובמקום השלישי צומת הרטום עם 40 נפגעים ש-2 מהם באורח קשה. 

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בצמתים העירוניים מתקיים קונפליקט מובנה בין כלי הרכב שמגיעים מכיוונים שונים לבין הולכי הרגל ורוכבי האופניים. התנהלות בצמתים העירוניים דורשת תשומת לב רבה, ערנות וקריאה נכונה של המצב. בשל כך בצמתים העירוניים מתקיימת היפגעות גבוהה בתאונות דרכים. ראשי הערים חייבים למפות את הצמתים האדומים מרובי התאונות בערים שלהם ולפעול לצמצום הנפגעים. לעיתים שיפור תשתית יכול לעשות את ההבדל בין חיים ומוות או הצבת מצלמת רמזור בולטת ומשולטת. בפעילות נכונה ראשי הערים יכולים וחייבים להוביל שינוי אמיתי בכל הקשור למספר הנפגעים בצמתים העירוניים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה