הפחים כתומים בדרך לירושלים



עיריית ירושלים סיכמה עם תאגיד תמיר על הצבת כ- 2,000 פחים כתומים ברחבי ירושלים כשלב א' לקראת פריסה מלאה של העיר

באדיבות תאגיד המחזור תמיר)

עיריית ירושלים, המשרד להגנת הסביבה ותאגיד תמיר סיכמו על עקרונות ההסכם להצבת מכלי מיחזור כתומים ברחבי העיר - כך נמסר היום (רביעי) בהודעה מטעם העירייה. 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: ״בימים אלה הבשילו עקרונות ההסכם עם תאגיד תמיר לפריסת מכלי המחזור הכתומים ברחבי ירושלים. פריסת המכלים מהווה כלי נוסף לשמירה על הסביבה ולמחזור אריזות, לצד מפעל גרינט המיוחד שממיין ומפריד את כל סוגי האשפה הירושלמית. המיכלים הכתומים בירושלים יהיו גם עם חיישנים חדישים שיציגו את קיבולת המיכל והצורך לפנותו. סוכם גם בדבר אופן פינוי המיכלים. כל אלה למען הסביבה. אני קורא לתושבי הבירה להצטרף למהפכה הסביבתית העולמית ולהשפיע על עתידנו."

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "אני שמחה שעיריית ירושלים, עיר הבירה של ישראל, מצטרפת למהפכת המיחזור ותאפשר למאות אלפי תושביה להפריד פסולת אריזות במקור. הפרדת פסולת בפח הכתום מאפשרת מיחזור יעיל, כלכלי וסביבתי יותר והיא הדרך הנכונה להפרדת פסולת אריזות למיחזור, כמתחייב בחוק".

עיריית ירושלים, המשרד להגנת הסביבה ותאגיד תמיר סיכמו על עקרונות ההסכם להצבת מכלי מחזור כתומים ברחבי העיר. ההסכם יועבר לאישור מועצת העיר בקרוב.

עקרונות ההסכם גובשו, ולפיו בתוך 5 שנים, תהיה ל-90% לפחות ממשקי הבית בעיר נגישות של פח כתום ליד פח ירוק. בשלב ראשון יפרסו ברחבי העיר כ- 2,000 פחים כתומים, אשר יסופקו על ידי תאגיד תמיר כבר בחודשים הקרובים וזאת כמענה מיידי לציבור לאור הוצאת המיחזוריות מהמרחב הציבורי, עם הרחבת חוק הפיקדון למכלי משקה גדולים. תוכנית הפריסה המלאה של התשתית הכתומה בכל רחבי העיר תסוכם בהמשך הדיונים.

במקביל, תתבצע הסברה משותפת על-ידי העירייה ותאגיד תמיר לכל התושבים ובכלל זה לבתי הספר, אשר תכלול פירוט אודות הסיבות להפרדה, איך מפרידים ועוד.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה