הפגנה בבלפור: 12 בני אדם נעצרו



הפגנות במאות מוקדים התקיימו אמש ברחבי הארץ ולראשונה גם מול ביתו של נתניהו בקיסריה. עימותים נרשמו בין המשטרה למפגינים, 12 בני אדם נעצרו בירושלים - מחציתם פעילי ימין

מוצ"ש נוסף של מחאות נגד הממשלה: במוקד שהפך לקבוע מול המעון בבלפור כ-6000 מפגינים הפגינו אמש (שבת) נגד הממשלה והעומד בראשה. אחרי חצות החלה המשטרה לפזר את המפגינים בירושלים, מהמשטרה נמסר כי 12 בני אדם נעצרו. כמו כן, התקיימו הפגנות בגשרים ובצמתים מרכזיים ברחבי הארץ, בפארק צ'ארלס קלור בתל אביב, בקיסריה- סמוך לביתו הפרטי של נתניהו.

אלפים מפגינים מול מעון ראש הממשלה, הערב (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

לאחר חצות הוזעקו השוטרים לרחוב לינקולן בבירה בעקבות דיווח על תקיפה במקום. בסריקות שערכו, אותר חשוד כבן 27 החשוד בתקיפה. בחיפוש שערכו השוטרים, איתרו ברשות החשוד אבוקה, תרסיס גז וחומר החשוד כסם מסוכן.

ממשטרת ישראל נמסר: "
משטרת ישראל נערכה מראשיתן של המחאות על מנת לאפשר לכלל המפגינים להביע את מחאתם בצורה לגיטימית באזור כיכר פריז ורחוב עזה, ואלו התקיימו במשך מספר שעות.

במהלך המחאות, המשטרה פעלה לשמירה על בריאות ציבור המשתתפים, וחילקה מסיכות למשתתפים. במקרים אחרים בוצעה אכיפה נגד מי שלא עטה מסיכה כלל.

על אף מחאה לגיטימית של מרבית המפגינים, שהתפזרו מרצונם, נותרו במקום קומץ מפגינים שסרבו להתפזר לאחר שהמשטרה הכריזה מספר פעמים על סיום המחאה וביקשה מהמפגינים לעזוב את המקום מרצונם, ועל כן המשטרה לבסוף נאלצה לפעול על מנת לפזרם ולהשיב את הסדר הציבורי ולפנות את הצומת.

בתוך כך, עצרה / עיכבה המשטרה 12 חשודים בחשד לעבירות שונות של הפרת הסדר הציבורי ותקיפת מפגינים אחרים.

במשטרה שבים ומדגישים, כי  המשטרה תפעל על מנת לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והמחאה, אך יחד עם זאת, לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי".




 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה