העובדת הסוציאלית שטיפלה בנערה מרים פרץ ז"ל: היינו כל הזמן עם האצבע על הדופק



העובדת הסוציאלית מטעם עיריית ירושלים שטיפלה בנערה מרים פרץ ז"ל, בת ה-17 שנמצאה ללא רוח חיים בדירה בבית צפאפא בסוף שבוע האחרון, התראיינה ליומן הערב ברדיו ירושלים, וסיפרה על הטיפול המיוחד והאינטנסיבי בו נקטו הרשויות למענה, וכיצד במהלך הניסיונות הרבים שנעשו לשלב אותה במוסדות לגמילה מסמים, היא ברחה מכולם

הנערה מרים פרץ ז"ל. צילום: פרטי.


רות מטות, מנהלת לשכה אזורית באגף רווחה בעיריית ירושלים סיפרה למאיה חסון קראוס ברדיו ירושלים על הטיפול האינטנסיבי בנערה מרים פרץ ז"ל שנמצאה ללא רוח חיים בדירה בבית צפאפא בסוף שבוע האחרון, לאחר שככל הנראה צרכה מנת יתר של סמים:
"לצערנו הרב זו נערה שטיפלנו בה באופן מאוד אינטנסיבי, במשך הרבה מאוד זמן. בהחלט היינו בקשר עם המשפחה והמשטרה".

"הכנסו אותה למעון 'צופיה', והיא הייתה שם במשך שלושה חודשים, היא לא סיימה את התהליך וברחה משם מספר פעמים. לאחר מכן הייתה מועמדת למעון 'מסילה', אך מאחר והייתה שם המתנה ארוכה, היא לא נקלטה וחיפשנו לה מענה בזמן הממתנה. היא הייתה מכורה לסמים מאוד קשים, הצענו לה להיכנס ל'רטורנו', אך גם משם היא ברחה".  עוד הוסיפה מטות כי "מדובר במקומות 'פתוחים' שדורשים שיתוף פעולה מצידה. לא יכולנו להחזיק אותה בכח שתישאר שם". 

בסופו של דבר הייתה החלטה של בית המשפט להחזיר אותה הביתה, ולמורת רוחנו, נאלצנו לקבל אותה, ולהחזירה הביתה. היה ניסיון לשלב אותה בקהילה וגם הניסיון הזה כשל, היא חזרה לסמים וברחה מהבית". 

היינו בקשר מתמיד עם המשפחה והמשטרה, כל הזמן היינו עם האצבע על הדופק, אבל היא כל הזמן ברחה במקומות שלא יכולנו למצוא אותה. אנחנו כואבים את כאבם של המשפחה, מחבקים אותם וממשיכים להיות איתם בקשר". 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה